Inlägg från: LinnVirvelvind |Visa alla inlägg
  • LinnVirvelvind

gardasil, farligt!?

Jag skulle inte vaccinera, det är för mycket frågetecken kring detta vaccin. Läs mer på:

www.mammormotgardasil.nu/ 

Be henne istället använda kondom när hon träffar killar som hon inte har långvariga förhållanden med, då är det förstås svårare. Sedan ska man alltid gå på cellprovtagningen, själv tänker jag gå oftare än vad som erbjuds. 

• LinnVirvelvind
    Heisan skrev 2012-03-20 19:55:20 följande:
    Jag hoppas att hon är i en relation då o att de båda är testade mot ev könssjukdomar.. Sedan förutsätter jag att hon går på regelbundna cellprovstagningar o då är ju risken minimal att det ev skulle hinna utvecklas någon cancer eftersom cellförändringar säkerligen upptäcks då.
    Om hon väljer att vaccinera sig som vuxen så är det hennes val-jag tycker inte att man ska hålla på o vaccinera sig om det inte är fullständigt nödvändigt o just detta vaccinering tycker jag inte är det.
    Dessa virus är inga könssjukdomar, utan virus som gömmer sig i kroppen, så killar testas inte för detta och det är ju isf en kille som smittar henne...
  • LinnVirvelvind
    Heisan skrev 2012-03-20 20:09:17 följande:
    Kondylom är en typ av hpv, o jag vet att det är killen som smittar...  Jag hoppas på att lära mina döttrar att ta eget ansvar för sin sexualitet o att se till att de skyddar sig mot könssjukdomar o att de tar ansvar för sin hälsa med cellprover.  
    Ja förlåt, det stämmer.
Svar på tråden gardasil, farligt!?