Inlägg från: Heisan |Visa alla inlägg
  • Heisan

gardasil, farligt!?

Min dotter kommer inte att vaccineras, jag sa till henne att om hon vill göra det som myndig så är det hennes beslut-men jag förespråkar användande av kondom i stället.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Heisan
    alice mamma skrev 2012-03-20 19:15:39 följande:
    Jaha, och hur tänker du då hon ska göra när hon blir gravid?
    Jag hoppas att hon är i en relation då o att de båda är testade mot ev könssjukdomar.. Sedan förutsätter jag att hon går på regelbundna cellprovstagningar o då är ju risken minimal att det ev skulle hinna utvecklas någon cancer eftersom cellförändringar säkerligen upptäcks då.
    Om hon väljer att vaccinera sig som vuxen så är det hennes val-jag tycker inte att man ska hålla på o vaccinera sig om det inte är fullständigt nödvändigt o just detta vaccinering tycker jag inte är det.
  • Heisan
    LinnVirvelvind skrev 2012-03-20 20:03:31 följande:
    Dessa virus är inga könssjukdomar, utan virus som gömmer sig i kroppen, så killar testas inte för detta och det är ju isf en kille som smittar henne...
    Kondylom är en typ av hpv, o jag vet att det är killen som smittar...  Jag hoppas på att lära mina döttrar att ta eget ansvar för sin sexualitet o att se till att de skyddar sig mot könssjukdomar o att de tar ansvar för sin hälsa med cellprover.  
Svar på tråden gardasil, farligt!?