• Analoga

Familjen annorlunda

Jag kan inte låta bli att undra om inte preventivmedels-försäljningen skjutit i topp nu efter programmet Familjen annorlunda på TV 4.....jag blir trött bara jag ser det! Beundransvärda människor! Hur fan orkar dom??

• Svar på tråden Familjen annorlunda
  • Pelargonen

Jag såg det för första gången idag och insåg helt matt att jag aldrig mer ska tycka det är tungt att handla med ett barn i butiken.

• Melissa79

Har bara sett en del av programmet. Många barn ja... Vet ej hur dom orkar, dom vuxna har väl ingen egen tid till slutet.
    Men var det inte så att till och med en av dom mammorna tyckte att det var jobbigt att ta alla sina barn till badhuset?

• Analoga

Melissa79 skrev 2009-02-09 22:28:59 följande:

Har bara sett en del av programmet. Många barn ja... Vet ej hur dom orkar, dom vuxna har väl ingen egen tid till slutet. Men var det inte så att till och med en av dom mammorna tyckte att det var jobbigt att ta alla sina barn till badhuset?
    Jo det tyckte hon, och jag undrade i mitt stilla sinne varför i all världen de var tvungna att åka allihopa på en gång?? Varför inte dela upp barnen och åka olika gånger??
  • Analoga
    Pelargonen skrev 2009-02-09 22:28:47 följande:
    Jag såg det för första gången idag och insåg helt matt att jag aldrig mer ska tycka det är tungt att handla med ett barn i butiken.
    Ja precis så tänker jag med
  • Nyfiken gul
    Analoga skrev 2009-02-09 22:30:23 följande:
    Melissa79 skrev 2009-02-09 22:28:59 följande: Jo det tyckte hon, och jag undrade i mitt stilla sinne varför i all världen de var tvungna att åka allihopa på en gång?? Varför inte dela upp barnen och åka olika gånger??
    hon hade aldrig varit i badhuset med alla - o just därför skulle dom åka dit. Men hon sa ju när dagen var slut att det gjorde hon inte om. Dom hade kul javisst - men det var lite för jobbigt. Så hädanefter skulle dom dela upp sig.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • LittleMsSunshine

det jag tycker var mest hemskt var att i en familj fick två äldre barn hjälpa till fast de egentligen inte vill, väldigt egoistiskt av mamman att lägga det ansvaret på barnen.

• sallybuse
    LittleMsSunshine skrev 2009-02-09 22:39:43 följande:
    det jag tycker var mest hemskt var att i en familj fick två äldre barn hjälpa till fast de egentligen inte vill, väldigt egoistiskt av mamman att lägga det ansvaret på barnen.
    Ja jag tycker samma sak Att inte dom protesterar.De ´hade nog jag gjort om jag hade varit i deras hem.Och sen åka på badhuset med alla barnen.Inte klokt.Oansvarligt tyckte jag.Då hade de ju varit bättre om dom hade delat upp de.De hade ju hänt en sak med den ena flickan hon hade ju bränt sig.Då räcker väl de.Hon kunde ju ha drunknat också.
  • Teskedsmamman

Jag begriper inte vad som är så jobbigt i trillingfamiljen?

Visst, mina barn kom inte allihop på en gång, men de är födda inom 3½ år, vi har 3 små barn på heltid och 2 större på halvtid... och det är ärligt talat inte särskilt stor skilland på 3 eller 5 barn... mer kaos när alla ska ut, trångt vid matbordet, men vi vuxna får alltid egentid på kvällarna och allt går riktigt smidigt... alla barn får sin avsatta tid med pappa (hans barn alla 5, de 3 små är gemensamma).

Det är kanske det att de tar upp en flerbarnsfödsel, men ta hellre upp familjer som får 2 eller flera tvillingpar istället, där kan man snacka om hysteriskt emellanåt

Fick 3 killar på 3½ år - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Chanteuse

Vi tillfaller nog under kategorin familjen "annorlunda" då vi har 5 barn födda 9707, 0110, 0302, 0607, 0803 och det jag mest kan irritera mig över är folks reaktioner, jag själv är väl inte speciellt gammal (30) och sambon (27, )folk verkar ha väldigt svårt för att förstå att vi har så stor familj. Åker man o storhandlar så stirras och pekas det på vagnen, beställer man mat så tappar de hakan och tittar på en som om man vore från en annan planet. Åker vi någonstans allihopa så kan folk inte låta bli att stirra och stirras dock ännu mer om någon unge skulle tappa humöret.

Kände bara att jag störde mig så fruktansvärt på den kommentaren killer i badhuset fällde när hon beställde mat där, inte direkt serviceminded.

Svar på tråden Familjen annorlunda