Familjen annorlunda
Jag kan inte låta bli att undra om inte preventivmedels-försäljningen skjutit i topp nu efter programmet Familjen annorlunda på TV 4.....jag blir trött bara jag ser det! Beundransvärda människor! Hur fan orkar dom??
Jag kan inte låta bli att undra om inte preventivmedels-försäljningen skjutit i topp nu efter programmet Familjen annorlunda på TV 4.....jag blir trött bara jag ser det! Beundransvärda människor! Hur fan orkar dom??
Jag såg det för första gången idag och insåg helt matt att jag aldrig mer ska tycka det är tungt att handla med ett barn i butiken.
Har bara sett en del av programmet. Många barn ja... Vet ej hur dom orkar, dom vuxna har väl ingen egen tid till slutet.
Men var det inte så att till och med en av dom mammorna tyckte att det var jobbigt att ta alla sina barn till badhuset?
Melissa79 skrev 2009-02-09 22:28:59 följande:
det jag tycker var mest hemskt var att i en familj fick två äldre barn hjälpa till fast de egentligen inte vill, väldigt egoistiskt av mamman att lägga det ansvaret på barnen.
Jag begriper inte vad som är så jobbigt i trillingfamiljen?
Visst, mina barn kom inte allihop på en gång, men de är födda inom 3½ år, vi har 3 små barn på heltid och 2 större på halvtid... och det är ärligt talat inte särskilt stor skilland på 3 eller 5 barn... mer kaos när alla ska ut, trångt vid matbordet, men vi vuxna får alltid egentid på kvällarna och allt går riktigt smidigt... alla barn får sin avsatta tid med pappa (hans barn alla 5, de 3 små är gemensamma).
Det är kanske det att de tar upp en flerbarnsfödsel, men ta hellre upp familjer som får 2 eller flera tvillingpar istället, där kan man snacka om hysteriskt emellanåt
Vi tillfaller nog under kategorin familjen "annorlunda" då vi har 5 barn födda 9707, 0110, 0302, 0607, 0803 och det jag mest kan irritera mig över är folks reaktioner, jag själv är väl inte speciellt gammal (30) och sambon (27, )folk verkar ha väldigt svårt för att förstå att vi har så stor familj. Åker man o storhandlar så stirras och pekas det på vagnen, beställer man mat så tappar de hakan och tittar på en som om man vore från en annan planet. Åker vi någonstans allihopa så kan folk inte låta bli att stirra och stirras dock ännu mer om någon unge skulle tappa humöret.
Kände bara att jag störde mig så fruktansvärt på den kommentaren killer i badhuset fällde när hon beställde mat där, inte direkt serviceminded.
Jag har blivit sugen på en till unge efter att ha kollat på det programmet