karet skrev 2009-02-09 23:59:28 följande:
Jag mår rent fysiskt rätt så hyfsat tror jag, har ju ingen annan graviditet att jämföra med direkt. Har inte spytt något alls under hela graviditeten, hade en del illamående men det var mer än hanterbart. Brösten har knappt gjort ont och tröttheten har väl kommit och gått. Hade väldigt dålig aptit i början men den har jag tagit ikapp nu :) Det jag märker av mest nu är molvärk som inte vill ge sig (den har ju varit borta i ett gäng veckor) och så har min matsmältning verkligen bromsat in då jag rapar en heeel del och lätt får gaser i magen. Tycker inte jag fått någon direkt bebismage än (vissa tycker jag blivit jättestor medan andra tycker jag är pytteliten, så det varierar ju väldigt vad andra tycker), men det känns ändå som jag blivit hur fet som helst, har svårt att acceptera min nya kropp, fastän jag "bara" gått upp 3,5kg (det känns som MYCKET mer). Har fått mer huvudvärk sista veckan har jag märkt, och jag brukar ALDRIG ha huvudvärk. Sen märker jag tydligt av att min kondition blivit sämre av graviditeten. Tror jag börjar känna av bebisen då jag har en hel kittlingar i magen (första kom runt v12-13 men då avfärdade jag det), men nu har de ökat rejält sista veckan så börjar ana att det är bebisen. Det som har varit allra jobbigast för mig har varit psyket, där har det varit enormt tungt.
Gud vad skrämmande det var att läsa din text. känner igen mig så väl :) har precis likadant förutom sprattlet i magen. kände ngt för någon vecka sen tyckte jag men jag säger att är jag inte säker har jag inte kännt.
har med en liten mage. o då har jag ändå twins i magen :)