• memme1983

Hur mår ni som är i v17?

Kul att höra hur andra mår i samma vecka. själv så mår jag ganska bra nu efter tre månader med illamående, visseligen har jag väldigt ont i bäckenet..redan, hoppas det blir bättre med det Har börjat känna bebisen för 2 veckor sen, härlig kännsla. Hur mår ni?

• Svar på tråden Hur mår ni som är i v17?
  • karet

Jag mår rent fysiskt rätt så hyfsat tror jag, har ju ingen annan graviditet att jämföra med direkt.

Har inte spytt något alls under hela graviditeten, hade en del illamående men det var mer än hanterbart. Brösten har knappt gjort ont och tröttheten har väl kommit och gått. Hade väldigt dålig aptit i början men den har jag tagit ikapp nu :)

Det jag märker av mest nu är molvärk som inte vill ge sig (den har ju varit borta i ett gäng veckor) och så har min matsmältning verkligen bromsat in då jag rapar en heeel del och lätt får gaser i magen.

Tycker inte jag fått någon direkt bebismage än (vissa tycker jag blivit jättestor medan andra tycker jag är pytteliten, så det varierar ju väldigt vad andra tycker), men det känns ändå som jag blivit hur fet som helst, har svårt att acceptera min nya kropp, fastän jag "bara" gått upp 3,5kg (det känns som MYCKET mer).

Har fått mer huvudvärk sista veckan har jag märkt, och jag brukar ALDRIG ha huvudvärk. Sen märker jag tydligt av att min kondition blivit sämre av graviditeten.

Tror jag börjar känna av bebisen då jag har en hel kittlingar i magen (första kom runt v12-13 men då avfärdade jag det), men nu har de ökat rejält sista veckan så börjar ana att det är bebisen.

Det som har varit allra jobbigast för mig har varit psyket, där har det varit enormt tungt.

• helena 83

Jag är i vecka 17. Mår bra förutom huvudvärk och molvärk som kommer och går. Tröttheten är bättre med nu men för några veckor sen sov jag så fort jag fick tillfälle. Hur har du mått ts?

• GullpuckotMe

karet skrev 2009-02-09 23:59:28 följande:

Jag mår rent fysiskt rätt så hyfsat tror jag, har ju ingen annan graviditet att jämföra med direkt. Har inte spytt något alls under hela graviditeten, hade en del illamående men det var mer än hanterbart. Brösten har knappt gjort ont och tröttheten har väl kommit och gått. Hade väldigt dålig aptit i början men den har jag tagit ikapp nu :) Det jag märker av mest nu är molvärk som inte vill ge sig (den har ju varit borta i ett gäng veckor) och så har min matsmältning verkligen bromsat in då jag rapar en heeel del och lätt får gaser i magen. Tycker inte jag fått någon direkt bebismage än (vissa tycker jag blivit jättestor medan andra tycker jag är pytteliten, så det varierar ju väldigt vad andra tycker), men det känns ändå som jag blivit hur fet som helst, har svårt att acceptera min nya kropp, fastän jag "bara" gått upp 3,5kg (det känns som MYCKET mer). Har fått mer huvudvärk sista veckan har jag märkt, och jag brukar ALDRIG ha huvudvärk. Sen märker jag tydligt av att min kondition blivit sämre av graviditeten. Tror jag börjar känna av bebisen då jag har en hel kittlingar i magen (första kom runt v12-13 men då avfärdade jag det), men nu har de ökat rejält sista veckan så börjar ana att det är bebisen. Det som har varit allra jobbigast för mig har varit psyket, där har det varit enormt tungt.
    Gud vad skrämmande det var att läsa din text. känner igen mig så väl :) har precis likadant förutom sprattlet i magen. kände ngt för någon vecka sen tyckte jag men jag säger att är jag inte säker har jag inte kännt.

har med en liten mage. o då har jag ändå twins i magen :)
  • Jenny W

Jag mår fortfarande illa & spyr ibland till & från började inte spy förens vecka 15 ,fast illamåendet har setat i sedan vecka 6,molvärk ibland,halsbränna,magkatarr, ingen matlust,har inte haft några sug efter vissa saker som en del får, men har ändå blivit så stor redan säger folk! (bilder finns) känner mig hög gravid ibland man känner sig redan klumpig & känner av när man går mkt eller i trappor att man är gravid.

• Pymsan

Jag mår bra måste jag säga. Trött och molvärk ibland, huvudvärk förekommer oxå. Men annars mår jag nästan oförskämt bra, inga krämpor och inget illamående att tala om. Är konstant hungrig o börjar bli orolig för var detta ska sluta, skulle kunna äta konstant.......

• Tissan

Är åxå i vecka 17 och känner mig inte alls glad över att vara gravid just nu. Känner mig bara fet och ful. Å trött. Gjorde ivf och gick upp ganska mycket av behandlingen och har nu sedan inskrivningen gått upp 6 kilo till. Apa. Vet att jag äter för mycket.
    Jag tror att när man gjort ivf så förväntas man vara jtte glad och lycklig hela tiden men för mig är det inte så. Hoppas att det går över. Ska tvinga mig själv ut på en promenad i dag trots att det är 22 grader kallt. Ta hand om er!

• Pymsan

Nej det kan jag förstå, och jag tror det är så för många. Man förväntas, och trodde själv också, att man skulle dansa på små rosa moln. Men det är ju faktiskt inte kul hela tiden. Bebben är värd alla uppoffringar givetvis, men det är klart att man kunde vara utan gaserna tex...... Jag har oxå en helt galen aptit o undrar var detta ska sluta. Skulle kunna äta konstant, börjar undra om det är helt fotbollslag därinne......

• viiinter

Jag är i v. 16+5 och jag mår bara bra. Har huvudvärk och är trött då och då. Sen så springer jag ju på toa x antal gånger per dag. Men då har jag ju också varit i princip symptomfri under hela graviditeten. Ul om 6 dagar - längtar dit så vi får se att allt är bra inne i magen.

• viiinter

Har inte kännt bebisen vad jag vet. Jag har inte heller ökat i vikt, är på inskrivningsvikten än.

• Sofie72

V 16+3 idag. Mår väldigt bra faktiskt. Gått upp ett par kg, känns som mycket mer. Magen är RUND. Detta är min första graviditet. Mår mentalt mycket bättre sen vi nyligen berättade för familjerna om graviditeten. Alla är så glada och positiva. Närstan så att man ångrar att man inte berättade tidigare!

Svar på tråden Hur mår ni som är i v17?