• memme1983

Hur mår ni som är i v17?

Kul att höra hur andra mår i samma vecka. själv så mår jag ganska bra nu efter tre månader med illamående, visseligen har jag väldigt ont i bäckenet..redan, hoppas det blir bättre med det Har börjat känna bebisen för 2 veckor sen, härlig kännsla. Hur mår ni?

• Svar på tråden Hur mår ni som är i v17?
  • minimc

här är alla symptom som borta me vinden =/
    man blir ju lite nojig :(

• Pymsan
    Svar på #22
    minimc skrev 2009-02-17 08:56:07 följande:
    här är alla symptom som borta me vinden =/man blir ju lite nojig :(
    Det är säkert ingen fara. Jag har läst att man kan ha sk spökveckor när man inte känner så mycket av graviditeten. Men jag förstår dig precis. Jag nojjar när jag inte känner nåt o när jag känner nåt, typ växtvärk eller så, då nojjar jag över det o undrar om det verkligen är normalt att det känns så........
  • minimc
    Pymsan skrev 2009-02-17 09:04:36 följande:
    Svar på #22 Det är säkert ingen fara. Jag har läst att man kan ha sk spökveckor när man inte känner så mycket av graviditeten. Men jag förstår dig precis. Jag nojjar när jag inte känner nåt o när jag känner nåt, typ växtvärk eller så, då nojjar jag över det o undrar om det verkligen är normalt att det känns så........
    ja har också hört om dom veckorna..

ja men visst är det sjukt.. att man nojjar sig för hur man än har det hehe :)
  • saraemma

Visst är det dumt? Förra veckan hade jag ont i magen o ryggen och var jätteorolig! Sen gick det över och då var jag orolig för att det inte kändes nåt! Igår hade jag ont i magen och blev orolig igen...

• helena 83
    Svar på #22
    minimc skrev 2009-02-17 08:56:07 följande:
    här är alla symptom som borta me vinden =/ man blir ju lite nojig :(
    Jag har inte haft några symptom mer än ömma bröst i hela graviditeten. Jag har hört hjärtljud och varit på två VUL. Allt är bra. Ska på RUL på torsdag, hoppas det fortfarande är bra.
  • Pymsan
    Svar på #26
    helena 83 skrev 2009-02-17 10:19:55 följande:
    Svar på #22minimc skrev 2009-02-17 08:56:07 följande: Jag har inte haft några symptom mer än ömma bröst i hela graviditeten. Jag har hört hjärtljud och varit på två VUL. Allt är bra. Ska på RUL på torsdag, hoppas det fortfarande är bra.
    Jag ska oxå på RUL på torsdag!
  • minimc
    helena 83 skrev 2009-02-17 10:19:55 följande:
    Svar på #22minimc skrev 2009-02-17 08:56:07 följande: Jag har inte haft några symptom mer än ömma bröst i hela graviditeten. Jag har hört hjärtljud och varit på två VUL. Allt är bra. Ska på RUL på torsdag, hoppas det fortfarande är bra.
    ooh va spännande  :)
    Du får dela med dig sen hur dey gick på UL :)

ja det kan ju lika gärna vara så att bebben tar det lungt där i magen..

ja känner ju av i brösten och i nedre delen av magen att nåt händer det ju där..

men men som sagt.. man nojjar sig nog hur man än har det :)
  • Jenny W

Jag var på rutin UL i onsdags,allt var jätte bra & den körde boxning inne i magen ! hehe helt underbart & se

• Pymsan
    Svar på #29
    DuJagVi09 skrev 2009-02-20 11:09:31 följande:
    Jag var på rutin UL i onsdags,allt var jätte bra & den körde boxning inne i magen ! hehe helt underbart & se
    Grattis! Jag var på rutin UL i torsdags o allt var bara bra med min lilla knatte oxå. Det såg fint o normalt o proportionerligt ut allting sa hon. Den ville helst ligga med ansiktet mot min rygg o benen uppdragna men efter ett tag blev det en j-a action o den försökte typ stå på huvet eller slå en kullerbytta.......haha....... Helt fantastisk upplevelse, jag bara gapade och stirrade i stum förundran och ville aldrig det skulle ta slut.

Enorm lättnad att allt såg bra ut. Blev flyttad lite, från 22/7 till 28/7.
  • Jennick

Jag känner väldigt lite fosterrörelser, nästan ingenting. Ibland känner jag att det spänner i magen, men inga sparkar eller nåt. Så det ska bli väldigt skönt (förhoppningsvis) att vi ska göra rutinUL på måndag.

• Pymsan
    Svar på #31
    Jennick skrev 2009-02-20 15:24:14 följande:
    Jag känner väldigt lite fosterrörelser, nästan ingenting. Ibland känner jag att det spänner i magen, men inga sparkar eller nåt. Så det ska bli väldigt skönt (förhoppningsvis) att vi ska göra rutinUL på måndag.
    Jag känner oxå väldigt lite. Bm sa att det kan dröja veckor till, dessutom kan det spela in hur moderkakan ligger. Det är en väldig lättnad när man varit på RUL och fått bekräftat att allt är bra. Ska hålla tummarna för dig på måndag!
  • Luzita

Går i in i vecka 18 imorgon och känner fortfarande inte bebisen röra sig där inne.. jobbigt.. man blir så nojig.. Ledsen

• Pymsan
    Svar på #33
    Luzita skrev 2009-02-21 13:09:17 följande:
    Går i in i vecka 18 imorgon och känner fortfarande inte bebisen röra sig där inne.. jobbigt.. man blir så nojig..
    Man nojjar över allt men det verkar vara vanligt att det dröjer innan man känner rörelser. Har du varit på RUL ännu?
  • LillaRosen

Nu börjar jag må relativt bra. En jobbig start med illamående dygnet runt, kräkningar vid hunger. Foglossning i vecka 13, ett stort nedslag för mig som är van att träna och rida.
    Nu har jag blivit förbjuden av både sjukgymnast och sambon att ens sitta upp på hästen. Så hemskt svårt må jag säga!
    Var på UL i förra veckan och den lille var pigg och sprattlig där inne, vinkade och log! Då kändes allt mycket lättare! :)
    Nu har illamåendet släppt och är bara det när det gått för länge mellan måltiderna. Foglossningen gör sig kännbar vid belastningarna.

Svar på tråden Hur mår ni som är i v17?