brutit arm??
INte fan kan man bryta en arm utan att märka det?
Alltså för 5 veckor sen ramlade jag rejält med cykeln, jag fick bland annat en rejäääl hjärnskakning trots att jag hade hjälm och landade på min arm och den har gjort ont sen dess.
Det är precis som om jag inte kan lyfta den ibland, det känns som något är sönder i den. Det blir lite lite bättre för varje dag, men ibland gör det ruggigt ont, styrkan i den känns som den har mer än halverats. Jag kan inte lyfta saker med usträckt arm utan att stötta upp armen med den "friska" armen.
Det gör inte ont hela tiden men så fort jag ska lyfta armen, som när jag tvättar håret eller ska sträcka mig efter telefonen på jobbet så är det liksom som om det inte GÅR att sträcka ut armen, det är inte bara att det gör ont, för smärtan är inte SÅÅ farlig. men det GÅR inte att räta ut armen.
I går la jag mig i sängen med armarna rakt utsträckta.. som om jag var ett kors (hoppas ni fattar den luddiga beskrivningen) höger arm lyfte jag helt utsträckt rakt upp från underlaget.. vänster gick inte...det var som om nån höll fast armen och tryckte den nedåt och det kändes som om muskeln i överarmen höll på att brista. Jag fick "lyfta" armen med den andra handen för att få upp den från underlaget..
Då säger sambon "du har säkert brutit armen eller fått en rejäl spricka"... men.. det borde väl göra fan så mycket ondare om jag brutit armen.. ??? Eller??