• Magda73

Bästa stället att blogga på? *tips önskas!

Tänkte börja blogga och undrar om någon här vet vilket "ställe" som är bäst?

Du som bloggar; berätta gärna var du bloggar och varför du tycker att det stället är bra, eller dåligt!

Tack på förhand!

PS) Vill gärna ha andra tips inför bloggandet ovkså!

• Svar på tråden Bästa stället att blogga på? *tips önskas!
  • Bebis
    JePaLuLi skrev 2009-02-10 10:19:47 följande:
    Jag bloggar på blogspot.com och har inte sett till nån reklam.
    Om jag använder den länken kommer jag bara till blogger. Är det samma eller hur bär man sig åt för att få en blogspot adress?
    Don't Panic
  • Honeymother

Om du söker en enkel blogg, utan reklam, så tycker jag att du ska använda dig av www.bloggagratis.se.  Du kanske inte kan göra världens flashigaste design etc, men det är en enkel "börja blogga"-bloggsite. Jag startade där och är fortfarande kvar, just för att den är enkel och jag gillar den.

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Lejra

Jag började blogga på blogg.se, men har sedan ett par månader flyttat till blogspot och genom dem köpt egen domän! Valde att byta då det var billigt med domänen samt att jag kunde mobilblogga hos blogspot, något som inte gick hos blogg.se eftersom jag har 3 som operatör på mobilen.

• Magda73

Jag har en egen domän men vill undvika allt med ftp-servrar och webhotell att göra så det är därför jag tänkte blogga på ett enkelt sätt. Känner inte riktigt för att "hoppa runt" och testa och flytta sidor utan lär mig hellre något från början och stannar där...

Men kan man alltså använda sitt egna domännamn (vilket jag alltså har) men istället för att FTP:a upp sidan använda sin blogg (hos tex blogspot)?

Hur ser då adressen ut? Om jag har köpt tex MorsanM som domännamn, vilken adress får jag då om jag bloggar på blogspot?

• Tovas Mamma
    MorsanM skrev 2009-02-10 10:55:07 följande:
    Jag har en egen domän men vill undvika allt med ftp-servrar och webhotell att göra så det är därför jag tänkte blogga på ett enkelt sätt. Känner inte riktigt för att "hoppa runt" och testa och flytta sidor utan lär mig hellre något från början och stannar där...Men kan man alltså använda sitt egna domännamn (vilket jag alltså har) men istället för att FTP:a upp sidan använda sin blogg (hos tex blogspot)? Hur ser då adressen ut? Om jag har köpt tex MorsanM som domännamn, vilken adress får jag då om jag bloggar på blogspot?
    Jag har inte svaret på din fråga men om du skulle ha de på bloggagratis så får du http:/MorsanM.bloggagratis.se
    ~ Mamma till världens underbaraste Tova ~ * ~ www.zizzi.bloggagratis.se/ ~
  • Aixenpro

Lite sent att svara kanske, men någon annan kan ju ha nytta av svaret. Det finns en ny bloggportal som heter Bloggsverige.com där man kan blogga gratis utan reklam.

• Magda73
    Aixenpro skrev 2010-11-29 16:56:57 följande:
    Lite sent att svara kanske, men någon annan kan ju ha nytta av svaret. Det finns en ny bloggportal som heter Bloggsverige.com där man kan blogga gratis utan reklam.

Tackar! Men nu är jag i full gång!
    Blogg: magda.nu
  • scaniae
    Bebis skrev 2009-02-10 10:50:49 följande:
    men alltså... Om ni klickar på blogspot.com kommer ni inte till blogger då?
    BLOGSPOT & BLOGGER = SAMMA SAK

adressen på 'det = http ://  xDittBloggNamnX .blogspot . com

namnet på 'det = BLOGGER
Svar på tråden Bästa stället att blogga på? *tips önskas!