• Anonym (82)

Slät mus permanent?

Hej!
    Ska ta bort hela busken... : ) Eller ja det är ju inte så mycket till buske men jag ska ta bort så det aldrig kan bli ngn.
    Tänkte om ngn har ngn erfarenhet av det.
    Klinik, smärta och resultat?

Jag hade tänkt mig Laser & Estetik i örebro de använder Diode-laser.

www.laserestetik.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 22:10
    Än en gång den här tråden handlar inte om era åsikter hurvida det är mysigt, snyggt, fult eller nått sådant.
    JAG VILL VETA HUR FOLK UPPLEVT BEHANDLINGEN, VILKEN KLINIK RESULTAT M.M.

Vill ni diskutera musens hår eller icke hår starta en egen tråd ang det.

MVH

• Svar på tråden Slät mus permanent?
  • Anonym

Om du tänker ta bort allt hår, även inuti så att säga.. så tänk på att en del drabbas av klåda och andra underlivsbesvär som de blir av med när de låter håret växa ut. Håret finns ju egentligen där av en anledning..

• Anonym (82)

inuti musen har i alla fall inte jag nått hår.
    Och om man får klåda är väll det när hårstråna växer ut efter tex rakning.

• Anonym

Jag tog bort allt, vaxade, blev skitnöjd, gjorde inte ont och va len några dagar, sen fick jag världens infektion och dom äckligast flytningarna ever, dom luktade pyton och det försvann inte förens mitt hår va utväxt igen tänk dig för vill jag bara säga!
    eller, du ska ta bort det permanent?

• Anonym (Allt)

Konstigt, har tagit bort ALLT utom en minimal sträng på "berget" har aldrig haft problem med extra flytningar.
    Gör så varje gång...

• Anonym (82)

jag är nästan alltid helt vaxad och slät och fin nu vill jag ta bort allt permanent för att slippa gå å vaxa 1 gång/månad.
    Har inte några konstiga flytningar.

• Anonym

Tänk på att hur underlivet mår, varierar över en livstid. Efter menopaus, producerar inte kroppen östrogen. Detta kan medföra underlivsproblem. Så också om man blir gravid eller annat.

Tänk dig NOGA för...

• Anonym (82)

Anonym skrev 2009-02-10 19:56:43 följande:

Tänk på att hur underlivet mår, varierar över en livstid. Efter menopaus, producerar inte kroppen östrogen. Detta kan medföra underlivsproblem. Så också om man blir gravid eller annat. Tänk dig NOGA för...
    Tack. =0) Du tog upp det jag inte tänkt på. Ska fundera en gång till.
  • Anonym (man)

Tänk också på att många män tycker att det ser löjligt och groteskt ut med inget hår alls. Som att man har sex med en sjuåring. Som lider av klåda och löper större risk för svampinfektioner och gudarna vet vad. Huga!

• Anonym

Anonym (man) skrev 2009-02-12 09:54:17 följande:

Tänk också på att många män tycker att det ser löjligt och groteskt ut med inget hår alls. Som att man har sex med en sjuåring.
    Ser man inte skillnad på en sjuårings underliv och en vuxen kvinnas helrakade sköte så är det något fel.
  • Anonym

Tänk också på att många män tycker att det ser löjligt och groteskt ut med inget hår alls. Som att man har sex med en sjuåring. Som lider av klåda och löper större risk för svampinfektioner och gudarna vet vad. Huga!
    Jag blir så trött på sådana kommentarer. Håller med ovanstående att en normalt fungerande man nog bör kunna se skillnad på ett barn och en vuxen kvinnas underliv.

Det är ju inte så att jag förknippar min rakade mans underliv med en liten pojkes..
  • Anonym (82)

Tack eller nej tack för din åsikt. Den här tråden handlar inte om hurvida vissa män tycker det är snyggt eller inte. Den handlar om att jag frågor om ngn har ngn erfarenhet av det. Tex smärta vid behandlingen osv.
    Plus att det ska tilläggas att jag lever mitt liv med en och samma man det är han som får se mitt underliv.
  • Anonym (mode)

En sak att tänka på är ju att det går mode i sådant här! Just nu är det mode med slätrakat men så kanske det inte är om x antal år! Nu svarar väl TS att hon inte gör detta för att det är modernt utan för att hon väljer det själv, men så enkelt är det inte! Vi påverkas massor av mode och massmedia.

Jämför med alla tanter som rakat bort ögonbrynen permanent på 50-60-talen och sedan på 80-90-talen blev det modernt med naturliga ögonbryn igen!

Därför skulle jag råda till att inte göra något så drastiskt som att ta bort allt hår permanent.

• Anonym (33)

Prata för dig själv du..
    mysigt med kvinnor som har hår.. men lika mysigt med bebislena musar på vuxna kvinnor
Svar på tråden Slät mus permanent?