Fick ditt barn äta tårta på sitt 1-års kalas?
Nyfiken....det råder delade meningar i omgivningen huruvida en 1-åring ska få äta tårta eller inte.
Nyfiken....det råder delade meningar i omgivningen huruvida en 1-åring ska få äta tårta eller inte.
Ja, men hon gillade det inte så det blev mer ett smakprov bara.
Javisst! Bara nyttigheter för en 1-åring! Hallon, banan, och så härligt fet grädde - precis vad en 1-åring behöver ...
Ja, ingen speciell tårta utan samma som vi andra åt..
Men hon har inte ätit go'saker.. som kakor, godis, läsk och annat innan och inte efter heller.. hon fick tårtbiten..
japp de får äta själva som tradition här hemma! de åt med hela kroppen
gegga....gegga....gegga och en liten slick....gegga gegga och en slick till....
Nej. Och det har inte bara med att göra att hon inte får sötsaker ännu. Däremot tyckte vi att hon skulle få något vi visste hon gillade på sitt kalas istället för något hon antagligen inte hade tyckt särskilt mycket om. Så det blev våfflor med fruktsallad.
nu har ju inte min tös tittat ut från magen än så blir lite svårt att rösta MEN hon ska få sin egna lilla tårta att äta helt själv när hon fyller 1år.. Lite av en tredition å självklarhet här..
Ja absolut!
Japp. Hon fick en alldeles egen liten tårta att kladda med. Det mesta kom på golv och kropp, men lite hamnade i munnen. Tradition i min familj.
när min son fyller år så ska han få en liten bit av sin tårta och smaska på. Gör man tårtan helt själv så vet man ju vad den innehåller!