• Halloj

Rikliga flytningar innan BIM???

Hej Allesammans!
    Har beräknad mens i morgon den 8:e efter att ha ätit min första Pergotime -kur. Eftersom jag inte har haft mens efter ägglossning på läääänge så vet jag inte riktigt vad som är normalt. Har senaste veckan haft rejäla flytningar så att trosorna blir alldeles våta. Förra helgen var flytningarna svagt rosa, sedan dess har dom varit nästan genomskinliga. Dom luktar lite syrligt, som filmjölk ungefär. Är det någon som vet var dessa flytningar kommer sig av? Svampinfektion, normalt innan mens om man haft ägglossning eller en effekt av Pergotimet?

• Svar på tråden Rikliga flytningar innan BIM???
  • Carebear

Jag äter inte Pergotime, så jag vet inte hur det är då, men jag kan ju dela med mig av hur det är för mig.
    Har BIM 6-8 och har oxå haft rikliga flytningar denna vecka som du beskriver. Jag har varit konfunderad då jag inte kan minnas att det varit så innan BIM tidigare (jag vet ju att det är vanligt med rikliga flytningar vid graviditet, så vi får väl hoppas och se )

• Halloj

Är flytningar ett tecken på graviditet?!??! Åh, det har jag helt missat. Har tänkt att det är helt kört för mig den här månaden eftersom jag inte känt något alls. Så, då kanske jag kan hoppas lite, lite då att mensen inte kommer...

• Julianna

Hej! Jag har alltid rikligt med flytning ca 5 dagar innan mens. Dom är genomskinliga/mjölkvita och ganska vattninga. Ursäkta äcklot, men jag måste ju beskriva. Jag har alltid tolkat det som ett tecken på att mensen är på väg, och det har stämt varje gång. Denna månad kände jag annorlunda. Inga flytningar innan BIM! Men jag vågade inte hoppas, men så var det sen visade det sig. Så i mitt fall så var det så att jag inte hade några flytningar alls nästan innan BIM. Testade positivt i onsdags. Hoppas jag inte gjorde dig lessen nu, men jag ville bara tala om hur det har varit i mitt fall. Det finns inget som säger att du måste ha samma..Kram Julianna

• Halloj

Hej Julianna!
    Ingen fara, du har inte gjort mig ledsen. Eftersom jag troligtvis inte haft ägglossning på fem år så är det svårt att veta hur en "ägg-cykel" ser ut. Mina flytningar är också genomskinliga/vattninga. Min temp är på väg ner och jag har inte några ömma bröst, molvärk i magen eller metallsmak i munnen. Även om jag känner efter riktigt mycket. GRATTIS till graviditeten. Hoppas att jag är i din situation nästa månad. K

• Carebear

Trist! Jag som har gott och hoppats att det är ett symtom. Och jag som inte ens vill "leta" symtom...Kan bara inte minnas att det brukar var så, men har väl aldrig tänkt på det innan bara. Får väl helt enkelt hoppas på att det kan vara olika för olika människor att det ändå är ett symtom för dig och mig "Halloj" .

Hör gärna av dig och berätta hur det går.

>>Julianna
    Grattis till graviditeten!

• katinka

Hej!
    Ni på denna tråden verkar duktiga på flytningar. För ca 2 veckor hade jag trögflytande flytningar. Sedan fick jag vattningt. För en vecka sedan fick jag ömma bröst( men inte så farligt längre). Nästa vecka någon gång, ska jag ha min mens. Nu har jag fått tjockare flytningar igen och de är vita.
    Är det någon som kan tyda detta har slutat med piller så jag kommer inte ihåg
    Tack

• Carebear

>>katinka
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men "puffar upp" fråga och hoppas någon vänlig själ har ett svar till dig.

• semlan78

Jag tycker att jag har rätt vattniga flytningar och jag testade pos. igår!!!!! Känns nästan som vid ÄL! Tror att det är rätt vanligt! Kram!

• Carebear

>>Semlan78

GRATTIS!!!

Det var skönt att höra! Ska testa lite senare idag och behöver lite mod (eller vad man ska säga). Hade du "ÄL-flytningar" innan BIM oxå eller först nu efter?

• semlan78

Redan innan BIM! Flytningarna växlade liksom framochtillbaks från ibland vita och "gryniga" till vattniga!

• Carebear

>>Semlan78
    ååh, vad bra!!! Det är ju precis som för mig!! *blir alldeles glad och nerövs* Är det min turdag idag kanske vi kan följas åt framöver? (jag vet det är farligt att ropa hej innan man kommit över bäcken )

• mammalollo

Jo jag undrar det samma.
    Hade iofs mens som slutade i tisdags el.onsdags men har nu urskumma flytningar.Ska ha ÄL på onsdag,men jag hade mens när jag var gravid med min son.
    Funderar på att göra ett test vid månadens slut.
    ha det bäst alla.
    Louise m.Maximilian f.25/7-03

• katinka

semlan78
    Som du beskrev dina flytningar som grynig är exakt så som mina flytningar är. Men innan det hade jag vattniga.
    Jag är väldigt känslig i underlivet, ömma bröstvårtor och humörsvängningar, mensen är nog på gång
    Men jag hoppas inte....

Svar på tråden Rikliga flytningar innan BIM???