• Alva666

Stora Bröst!

Finns väl massor med män som gillar mindre bröst, och sen finns det män som inte bryr sig så mkt om brösten alls utan mer om tex rumpan osv.

Själv har jag stora bröst (75 F) och visst kan det vara snyggt och min sambo älskar dem, men som några redan påpekat så kan dem lätt "välla ut" ur snygga bikinis osv och det är inte så snyggt. Hade hellre haft mindre och fastare så man kunde ha fler fina bhar osv.
    Nu finns det typ bara en sort på Lindex som jag kan ha samt så finns det ju på dyrare affärer.

En intressant sak är att på lindex så finns det som sagt bara en typ av bh som jag kan ha, men på "big is beautiful" avdelningen eller vad det heter så finns det flera jättefina och sexiga bhar men som naturligtvis är aldeles för stora runt bröstkorgen eftersom det är för större kvinnor.. kul för dem, men det hade ju varit juste om jag också kunde få ha snygg bh..

• Alva666

MikPel skrev 2009-02-12 12:05:46 följande:

Det är väl inte bröstens fel att du väljer fel storlek på bikinin och att de därför väller över
    Näe, precis, du kan ju få bli min personal shopper och visa vilken bikini jag ska ha så får du se hur lätt det är

Altså, det existerar ofta inte den storleken på bikini, väldigt ofta är det tex smal, medium eller large och då ska jag ha large i tuttar men då är den aldeles för stor runt bröstkorgen.
    Dessutom så räcker det ju inte, som man ofta ser på typ slitz brudar med hårda plast tuttar, att ha en liten trekants bikini över bröstvårtan.
    Äkta tuttar behöver ju stöd.

Sen även om det nu råkar va så underbart att det finns en bikini med tillräckligt stora kupor och tillräckligt litet om bröstkorgen så brukar axelbanden va smala och tunna så man får jätteont av att dem skär in.

Det är skitsvårt att hitta bikini i rätt storlek, och även om man gör det så är den förmodligen dåligt konstruerad och ger dåligt stöd och skulle den råka va perfekt på alla dessa sätt så kan du ge dig fan på att den ser ut som något som skulle passa på tant agda 85 år och inte på en ung kvinna.
  • Alva666

Rubriken är ju "stora bröst" så det är väl kanske inte jättekonstigt att storbystade kvinnor skriver i tråden.

Vad gäller storlek så tror jag det e hajpat med stora bröst, folk tenderar mer att prata om hur mkt dem älskar stora bröst än hur mkt dem älskar små, då det anses mer manligt att gilla stora.

Sen så understryker ju honkie en grej också..

Har man inte komplex över att man har små tuttar så har man komplex över att man har för stora så folk tycker dem är "platta tepåsar"

Plast och retucherat ska det va tjejjer, det e bara att inse

• Alva666

Ja, va fan någon glädje måste man ju få av dem tycker jag.
    Alla tjejer med små fasta tuttar som kan ha alla fina och billiga HM bhar och vilka kläder som helst borde unna oss den lilla positiva uppmärksamheter

• Alva666

Anonym (lillan) skrev 2009-02-16 17:06:21 följande:

Jag har 75 D, (äkta). Tycker också ( som några andra här) att det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt! Man ser dubbelt så tjock ut (är strlk 36-38, ganska smal, inte speciellt tjock på något vis) men ser som sagt dubbelt så stor ut i kläderna när man har stora tuttar! Jag har också funderat över att förminska dom ( tänk att man aldrig kan vara nöjd med vad man har!) men har inte råd.  Får ont i ryggen av dom, så det är inte speciellt kul på så vis. Kan känna mig uppskattad om killar kollar ( vilket dom såklart gör), men tjejer kan blänga rätt elakt!
    Jo, om kläderna inte är figursydda så ser man ju bara ut som ett tält..
    Man får helt enkelt skippa vissa typer av kläder som inte passar ens figur, å andra sidan så ser man ju snyggare ut i andra.
    Fast om kläderna är för in svängda i midjan eller för taighta så kan man se ut som dolly parton eller ngt, inte heller så kul kanske.
  • Alva666

Anonym (Anna) skrev 2009-02-16 18:31:22 följande:

Anonym (Isa) skrev 2009-02-16 18:21:05 följande: Jo, att det är din upplevelse har jag helt klart förstått. Om den är helt verklighetsförankrad känner jag mig dock tveksam till. Du har inte ens tänkt tanken på att människor skulle kunna ta avstånd till dig på grund av något annat än din bröst? Som att de är blyga, eller helt enkelt inte tycker att du är trevlig, till exempel? MÅSTE det, enligt dig, alltid bero på storleken på dina bröst, menar jag?
    Måste hålla med.. Ok att tuttarna kan påverka saker och ting men jag känner inte alls med mig i Isas beskrivning, har själv 70-75 F-G så dem är rejält stora, kan tillochmed ha urringat osv utan att det skulle påverka på vårdcentralen?!
    Dem kan väl inte bry sig mindre lixom.. om du upplever att dem påverkar hela ditt liv och folks inställning till dig så är nog bara tuttarna en liten del av det hela, det beror nog mer på den attityden du utstrålar mm och det behöver du inte vara medveten om.

E nog också som MikPel säger, att du identifierar dig lite väl starkt med dina bröst..
  • Alva666

95 F är mycket större än 75 F, så det är stort oavsett.

Själv har jag 70-75 F-G så jag är inte särskilt stor runt om, e väl inte mager heller då jag e kurvig och har stor rumpa också men smal midja.

Svar på tråden Stora Bröst!