• karma77

Någon mer som är pigg på nätterna?

Vad jag minns från min första graviditet var jag kollossalt trött i början och sov som en stock om jag inte hade växtvärk förståss.

Men nu är jag pigg! Jag ligger och vrider och vänder mig och somnar in men vaknar efter en 30 minuter och såhär håller det på hela natten, jag går tom upp och kollar klockan efter toabesöket och hoppar upp när klockan ringer...Sen på dagen är jag givetvis helt död...

Någon mer som upplever detta??

• Svar på tråden Någon mer som är pigg på nätterna?
  • Grodan12

Jepp! Inget vidare i längden - halvaktivitet på natten och i princip ingen energi till aktivitet på dagen.
    Superkul!
    Det blev bättre efter v 15 typ för min del, men tyvärr tillbaka igen... (v 23 nu).
    Bebisen vaknar 0300 och jag med. Sedan kan jag sova 0630-0900, och det funkar ju - på helgen...

• Lyckis80

Samma sak här, suck. E ju sååå trött hela dagarna men pigg på nätterna. Vaknar massa gånger och ligger då vaken länge. Har inte haft sömnsvårigheter tidigare. Vad är det frågan om?

• S a n n a

Jag har jätte svårt att somna på kvällarna nätterna...igår somna jag först tre...sen ska jag upp relativt tidigt med sonen.. Och om jag av någon anledning vaknar på natten när jag väl somnat kan jag inte somna om Blää..SEn är jag trött på dagen och orkar inte göra något som jag borde... Pluggar men får ingenting gjort och tentan närmar sig...jag har försökt plugga på kvällarna men jag är för trött, men ändå för pigg för att sova...såå konstigt..

• Barn längtan

Här e en till. Kan väll säga att man är en riktig natt uggla, riktigt jobbigt och som du säger död som en sill om dagarna =/

• mamol

samma sak här det har hållit på såhär i 3 veckor blir helt vansing orkar inte med jobbet..

• karma77

"skönt" att höra att det finns fler än jag

Ja fortsätter det såhär kommer jag se ut som en zombie snart...

• Strålande

Här är en till som "ugglar" sig genom nätterna. Inte vaknar jag för att jag måste på toaletten heller utan jag är bara pigg...märkligt

• SVE

Jag kan vara dötrött på kvällen vid åtta tiden sen går jag och lägger mig och somnar inte förens en 30 min senare sen kan jag vakna mitt i natten å måste pinka. Sen vaknar jag ca 2 timmar innan jag ska upp och är hur pigg som hellst :) hehe

• havtorn

Jo, det låter bekant! Skönt att höra att vi är flera som vakar på nätterna!
    Jag har hållit på ända sedan jag blev gravid, är nu i vecka 31... börjar kännas tungt :(

• Barn längtan

hej hej, en till här har blivit en riktig natt uggla börjar bli jobbigt nu e i vecka 38+5 och har vatt pigg på nätterna hela graviditeten och går som en sombi om dagarna hahah men nu e det inte långt kvar bara till att stå ut, kan tänka mig att det inte blir någon ändring på sömnen för att bebis kommer hahah

• tosalisa

Jag vaknar en gång i timmen hela natten o det e sååååååå drygt... E mammaledig, o gossen vaknar kl 6. När han vilar så passar mammsen minsann också på o ta sig en lur.

• BabyLillis

Är bara i vecka 5 & har varit zombietrött hela dagarna med yrsel & frossa. Vid 21 orkar jag inte hålla mig vaken & somnar gott. De senaste 3 nätterna har jag däremot vaknat exakt 02.30 & varit hur pigg som helst. Har inte lyckats somna om förrän vid 05.15 & är sådär lagom glad när klockan ringer 05.55...
    Hoppas det inte fortsätter så här länge till... zzz...

Svar på tråden Någon mer som är pigg på nätterna?