• Anonym

Hur sent får man göra abort?

Är det någon som vill va snäll o svara vore jag tacksam, fram till vilken vecka i graviditeten får man göra abort

• Svar på tråden Hur sent får man göra abort?
  • Anonym

tom v 18 får du göra abort.

• Flicka88

Fram till v.18 är det fri abort och från v-18-22 får man göra abort om man har socialstyrelsens godkännande.

• Anonym

Tack för era svar. Jag vill inte göra abort, är i v 14. men min pojkvän vill det och jag funderade på om man ens får göra det när man ändå gått relativt långt i sin graviditet. Jag undrade för att kunna svara honom om hur pass stort ingrepp som skulle behöva göras

• jessica2barn

har för mig jag läste häromdagen att det är till v 12 men sen till v 18 av speciella skäl
    jag är själv gravid, har redan 2 barn plus ett bonus barn så jag kommer att göra abort. tyvärr. för jag har alltid sagt att jag inte kommer göra abort. men i detta fallet så känns det som jag inte har nåt val..

• systersandra

18+6 är det fri abort.Efter det måste man ha socialstyrelsens tillstånd och det ges bara i mycket särskilda fall.

• Rosenöga

systersandra skrev 2009-02-10 18:41:42 följande:

18+6 är det fri abort.Efter det måste man ha socialstyrelsens tillstånd och det ges bara i mycket särskilda fall.
    Nej, 17+6, alltså fram till vecka 18 är det fri abort. Efter v.12 el ibland v.14 kallas det sen abort. Då föder man fram fostret ungefär som vid en förlossning.
  • MansonDust
    Anonym skrev 2009-02-10 18:17:01 följande:
    Tack för era svar. Jag vill inte göra abort, är i v 14. men min pojkvän vill det och jag funderade på om man ens får göra det när man ändå gått relativt långt i sin graviditet. Jag undrade för att kunna svara honom om hur pass stort ingrepp som skulle behöva göras
    Det blir ju en slags förlossning med vattenavgång, värkar, navelsträng som klipps..
    ♥ Star 021017, Ninja 060522, Seven 081228 ♥
Svar på tråden Hur sent får man göra abort?