• Sara84

Alla hjärtans dag middag för viktväktare

Hej på er!

Vad har ni viktväktare tänkt att laga för mumsig alla hjärtans dag middag?
    Jag hade tänkt överraska min älskling med en trerätters och undrar om ni kan tänkas ge mig några tips :D

• Svar på tråden Alla hjärtans dag middag för viktväktare
  • dorothea

Förra året tipsade viktväktarna om dessert till alla hjärtans dag.
    Vispa Vaniljvisp hårt. Fördela lite botten på portionsskålar.
    Krossa maränger över och lägg på frysta hallon som du kört i mixer. Toppa med mer vaniljvisp. Täck varje skål med plastfolie. In i frysen några timmar (Kan med fördel förberedas några dagar innan.) Ca 10-15 minuter innan det skall serveras tar man fram ur frysen och ringlar smält blockchoklad över.
    Jag har inte pointsantalet just nu, men jag tror att det är 2-3p/portion. 1 vaniljvisp räcker till ca 4-5 portioner.
    I somras gjorde jag iordning flera i frysen. Det var bara att ta fram vid oväntat besök.

• FilleCilla
    dorothea skrev 2009-02-11 11:45:08 följande:
    Förra året tipsade viktväktarna om dessert till alla hjärtans dag.Vispa Vaniljvisp hårt. Fördela lite botten på portionsskålar. Krossa maränger över och lägg på frysta hallon som du kört i mixer. Toppa med mer vaniljvisp. Täck varje skål med plastfolie. In i frysen några timmar (Kan med fördel förberedas några dagar innan.) Ca 10-15 minuter innan det skall serveras tar man fram ur frysen och ringlar smält blockchoklad över. Jag har inte pointsantalet just nu, men jag tror att det är 2-3p/portion. 1 vaniljvisp räcker till ca 4-5 portioner. I somras gjorde jag iordning flera i frysen. Det var bara att ta fram vid oväntat besök.
    Å det där lät ju jättesmarrigt. Gubben min fyller år just på lördag så det där skulle ju vara helt perfekt istället för tårta ju
  • dorothea

Jag skall kolla hela receptet till dig ikväll.
    Har du någon av VV.s kokböcker?

• dorothea

Jag rekommenderar att du köper Favoritkokboken, där finns massor med goda recept.
    Hur många points hade du tänkt spendera på middagen?

• FilleCilla

Alltså jag har då väldigt många kilo att gå ner så jag får äta 27 p om dagen just nu. Så jag hade väl tänkt lägga kanske runt 10-15 på den middagen..

Ska titta efter den kokboken nästa gång jag är ute och shoppar

• dorothea

Jag märkte inte att du inte var TS.
    Går du på VV:s träffar eller gör du som jag och pointar ändå?

Böckerna finns att köpa på VV eller på nätet.
    Sök på tradera där var en till salu.

• FilleCilla

Nä jag pointar själv med hjälp av 2 kompisar varav den ena går på träffar, så hon ska skaffa butiksguiden till mej i morgon. Än så länge så får jag ringa dom några ggr om dagen och kolla pointsen hehe.

SKa kolla tradera sen, ska kila till dagis nu

• Sara84

FilleCilla skrev 2009-02-11 13:37:49 följande:

Sara84: Ber om ursäkt att jag tog över tråden
    [/citat]

Haha det är helt okej ;) Jag fick ju många fina tips ändå!
    dorothea skrev 2009-02-11 12:54:51 följande:
    [citat]
    Jag rekommenderar att du köper Favoritkokboken, där finns massor med goda recept.Hur många points hade du tänkt spendera på middagen?
    Jag har ännu inte gått och vägt in mig men vart med i viktväktarna mnga gånger innan (utan resultat uppenbarligen). Tippar att jag har totalt 21-22 points/dag att utnyttja... och kommer ha 4 bonuspoints att tillgodoräkna mig på lördag... så ja....fördela det efter middagen ;) Kankse....7-8 points?
Svar på tråden Alla hjärtans dag middag för viktväktare