• Kinya

Mittimellan vanliga byxor och mammabyxor...

Jag börjar känna att mina vanliga byxor sitter för trångt. Jeansen kan jag absolut inte ha längre och mina andra måste jag använda gummisnoddsknepet på för att kunna använda. MEN jag ser absolut inte gravid ut än, bara som att jag gått upp i vikt lite (vilket jag ha, ca 2-3 kg tror jag). Så jag funderar över när det är dags att köpa mammabyxor. Jag längtar efter att kunna ha jeans på mig igen men är det för tidigt att skaffa mammajeans? Jag är i v8+2 idag så det känns lite fåigt att behöva köpa det redan nu men samtidigt vill jag inte köpa ett par jeans som "bara är för stora".

Hur har ni resonerat??

En kollega har mammajeans från Polarn&Pyret som hon är nöjd med. Har någon provat dem?

• Svar på tråden Mittimellan vanliga byxor och mammabyxor...
  • Hallonmun

Köp du ett par mammabyxor, det är ju skönt när det inte trycker på magen.

• erinny

du kan ju alltid köpa låga mammabyxor känns ju som vanliga och är perfekta precis efter förlossningen innan man kan ha sina vanliga.

• Kinya

Jag är lite rädd att det ska synas att de är mammabyxor. Jag vill ju hålla det hemligt ett tag till.

Mina vanliga leggings funkar utmärkt men är inte riktigt min stil. Jag tycker om jeans.

Jag får väl åka iväg och kolla mammajeansen från Polarn&Pyret i helgen. Hoppas bara att min gravida kollega inte känner igen dem alltför snabbt bara, hon har sina i stort sett varje dag.

En fråga till: jag har BF i september och kommer väl inte behöva så många långa mammabyxor, mest shorts, 3/4 byxor och klänningar tänker jag. Eller är jag helt fel ute?

• CaCC

Kolla på Vero Moda, där har de jättesnygga "leggings" i jeanstyg med resår i midjan. Supersköna tycker jag och då har jag rätt mycket mage.

• erinny
    Kinya skrev 2009-02-11 11:38:42 följande:
    Jag är lite rädd att det ska synas att de är mammabyxor. Jag vill ju hålla det hemligt ett tag till. Mina vanliga leggings funkar utmärkt men är inte riktigt min stil. Jag tycker om jeans.Jag får väl åka iväg och kolla mammajeansen från Polarn&Pyret i helgen. Hoppas bara att min gravida kollega inte känner igen dem alltför snabbt bara, hon har sina i stort sett varje dag. En fråga till: jag har BF i september och kommer väl inte behöva så många långa mammabyxor, mest shorts, 3/4 byxor och klänningar tänker jag. Eller är jag helt fel ute?
    jag har ett par låga mammabyxor och det går inte att se på dem att det är mammabyxor.. Det är jeansbyxor och resåren sitter liksom i fickorna så man tänker inte på den. Det dröjer ju ännu ett tag till det är så pass varmt att du kan ha shorts och klänningar men till sommaren kan det vara skönt att sätta på sig ett par långbyxor framåt kvällen, om man är ute och grillar eller s¨å
  • Kinya

CaCC skrev 2009-02-11 11:43:27 följande:

Kolla på Vero Moda, där har de jättesnygga "leggings" i jeanstyg med resår i midjan. Supersköna tycker jag och då har jag rätt mycket mage.
    Jag har ett par "jeans"leggings från BikBok men då måste jag ju ändå ha en lång tröja eller tunika och det är inte vad jag brukar ha. hade varit skönt att kunna ha kläder som känns som min stil.

Tack för alla tips!
  • CaCC
    Kinya skrev 2009-02-11 11:56:25 följande:
    Jag har ett par "jeans"leggings från BikBok men då måste jag ju ändå ha en lång tröja eller tunika och det är inte vad jag brukar ha. hade varit skönt att kunna ha kläder som känns som min stil. Tack för alla tips!Men de på Vero Moda har fickor bak och funkar med kortare tröjor också.
  • Kinya

Ooh, det får jag kolla upp! Tack!

• Mina småtroll

Jag köpte mamma-byxor från polarn o pyret, det finns två varianter. Dom "vanliga" o så finns det dom som har en låg mudd, typ 10 cm. Dom med låg mudd köpte jag i vecka 12 tror jag. Kunde ha dom jättelänge innan jag fick gå över till vanliga.

Sålänge du har en tröja som är längre än mudden så syns det absolut inte att det är mammabyxor. Jag kommer säkert ha mina efter förlossningen också, för då är man väl inte så sugen på att ha dom vanliga mamma-byxorna, samtidigt som det kan vara svårt att komma i sina gamla jeans!

Så jag kan aboslut rekommendera dom!!

• Kinya

Tack! Vad mycket bra svar jag får =)

• ääni

Hej! Jag har samma dilemma och jag vet att jag någonstans har sett ett litet bälte som man fäster i knapp och hål på de vanliga jeansen och som gör att man kan ha dem ett tag till. Men nu kan jag inte hitta det. Någon som vet?

• pimpim3

Det ska finnas ngt som heter Bella Bälte tror jag (inte säker på namnet) som visst är brett och håller uppe brallorna utan att man behöver knäppa eller dra upp dragkedjan. Ska finnas i svart och vitt och se ut som om man har tajt t-shirt under.

• Inna I

Jag köpte ett par snygga byxor i svart och brunt på H&M i höstas, de är tajta, har en justerbar resår och det syntes inte alls att det var gravidbyxor! Hade ofta stövlar till och kollegorna faktiskt frågade efter var jag köpt dem De kunde jag ha hela hösten nästan till julen, men nu är det vanliga mammabyxor då jag är i vecka 33.

Mitt tips är att våga prova! Lycka till med letandet!

• yocee
    Svar på #12
    pimpim3 skrev 2009-03-02 17:36:04 följande:
    Det ska finnas ngt som heter Bella Bälte tror jag (inte säker på namnet) som visst är brett och håller uppe brallorna utan att man behöver knäppa eller dra upp dragkedjan. Ska finnas i svart och vitt och se ut som om man har tajt t-shirt under.
    Japp! Bella band heter det, och det är super! Jag köpte mitt på pippilotta.se, och använder det varje dag nu. Det som är så himla bra är att jag kan ha alla mina vanliga byxor, trots att jag är JÄTTEsvullen nu (är i v.11, så det är ingen "riktig" bebismage), och det ser fortfarande bara ut som att jag har en längre tajt t-shirt eller linne under tröjan. Kan verkligen rekommendera det!
  • ääni

Tack för tipset! Tror jag ska beställa ett sånt.

• Tokefian

Just byxor ssom är ett mellanting mellan mammabyxor och vanliga byxor finns på www.rafsen.se de passar alla magstorlekar eftersom man bara viker midjemudden till lagom längd.

Svar på tråden Mittimellan vanliga byxor och mammabyxor...