• teddy

När smal midja?

Som det låter. När anser du att man har smal midja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 12:51
    Ni som röstar på annat. får hemskt gärna kommentera det? Om ni vill.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När smal midja?
  • Silverkatten06

Beror ju helt på hur man ser ut i kroppen i övrigt. Om man är lång eller kort, har breda eller smala axlar/höfter etc etc etc..

• DHF

Silverkatten06 skrev 2009-02-11 12:50:40 följande:

Beror ju helt på hur man ser ut i kroppen i övrigt. Om man är lång eller kort, har breda eller smala axlar/höfter etc etc etc..
    Röstade på annat och håller med Silverkatten
  • Atamon

Håller med om det beror på resten av kroppen, men jag lägger bara märke till smala midjor när det verkligen syns att det är en midja. Jag tycker att det är att man sällan numer ser kvinnor som har insvängd midja, de flesta är raka numer (även om jag såklart vet att man även mäter midjemått)

• LeWi

Håller med Silverkatten - Smal midja måste stå i relation till höfter och bystmått.
    Det är proportionerna som avgör.

I reject your reality and substitute my own.
  • E81

Helt individuellt. Jag tycker att jag har ganska sjysst midja just nu och då är den 79 cm, alltså inte något übermått att skryta med i midjesammanhang . Men de mätte Sanna Brådings midja i "Du är vad du äter" och hon hade samma midjemått som jag men vägde 13 kg mindre än jag, och vi är exakt lika långa. 
    Som de andra har sagt så beror det ju helt och hållet på hur kroppen ser ut i övrigt.  

*Anton* 19/6-06
  • teddy
    Jo till viss del håller jag ju med er. Men samtidigt om man säger att 88cm är max för en kvinna innan det blir riktigt ohälsosamt. Om personen i fråga då har breda höfter o breda axlar  så att midjan ser smalare ut än vad den egentligen är. Är den då smal trots sina 88cm? Hänger ni med hur jag menar?
  • Silverkatten06
    teddy skrev 2009-02-11 13:24:14 följande:
    Jo till viss del håller jag ju med er. Men samtidigt om man säger att 88cm är max för en kvinna innan det blir riktigt ohälsosamt. Om personen i fråga då har breda höfter o breda axlar  så att midjan ser smalare ut än vad den egentligen är. Är den då smal trots sina 88cm? Hänger ni med hur jag menar?
    Jag har aldrig fattat det där måttet, faktiskt. Tycker det låter lite galet att en kvinna på 155 cm och en kvinna på 185 cm ska ha samma maxgräns på hur stor midjan får vara av hälsoskäl....
  • teddy
    Silverkatten06 skrev 2009-02-11 13:27:43 följande:
    Näe håller med. Både BMI och mått får man ta med en nypa salt. Speciellt BMI.
  • E81
    teddy skrev 2009-02-11 13:24:14 följande:
    Nja, en midja över 88 cm kanske man inte betraktar som smal ändå oavsett hur breda höfter och axlar en person har? Jag menar att en person nog är ganska överviktig genrellt om dennes axlar och höfter får hennes 90 centimeters-midja att se "smal" ut och en person med den kroppshyddan kanske man inte i första taget förknippar med en smal midja. USCH, vilket babbel, var det någon som förstod hur jag menade?
    *Anton* 19/6-06
  • E81
    Silverkatten06 skrev 2009-02-11 13:27:43 följande:
    Det har du helt rätt i! En kvinna på 155 cm med midjemått 88 cm är ju, av naturliga skäl, bra mycket rundare än en kvinna på 185 cm med samma midjemått.
    *Anton* 19/6-06
Svar på tråden När smal midja?