• teddy

När smal midja?

Som det låter. När anser du att man har smal midja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 12:51
    Ni som röstar på annat. får hemskt gärna kommentera det? Om ni vill.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När smal midja?
  • Tokern
    Svar på #12
    vanligast är att man mäter runt smalaste samt naveln, dvs det blir rakt över ryggen och sedan lite ner mot naveln. Detta mått är bra eftersom det blir lätt att mäta om på samma ställe.
  • Atamon

Eisa skrev 2009-02-11 16:47:19 följande:

Ja vi brukar inte använda korsetter längre
    sant, men nu var det inte korsettmidja och getingmidja jag tänkte på, utan faktiskt att det är mer markerat var midjan är
  • Fratris

Ja ok då röstar jag 61-65cm om man är 170 lång

• Pormoicheia

Annat...om midjan är/ser smal ut beror ju på övriga mått.

No poo is da shit
  • Bonanza

Det beror ju helt på? Jag är rätt tjock, men har nog smalare midja än de flesta. Om man ser till resten av kroppen. Är nämligen relativt timglasformad vilket gör att min midja kan se smalare ut än någon som är rak men smalare.

• Mandragora

Det beror ju på hur man är skapt.
    Jag är päronformad och oavsett hur lite eller mycket jag har vägt har jag alltid haft en rejält markerad midja.

• annzah

Beror helt på hur de andra proportionerna ser ut tycker jag. Man kan ha smal midja vid 100cm om man är väldigt bred över höfter och byst.

• skrotrumpan

Beror helt på personens längd och hur breda höfter. Men jag som är 169 cm, tycker att för mig är ett normalt midjemått runt 76-80cm.

Att vara mamma är det bästa som någonsin hänt mig!
  • Ariel o Melodys Mom

Pormoicheia skrev 2009-02-11 17:41:18 följande:

Annat...om midjan är/ser smal ut beror ju på övriga mått.
    Håller fullständigt med!
  • Schnauser
    Bonanza skrev 2009-02-11 18:16:38 följande:
    Det beror ju helt på? Jag är rätt tjock, men har nog smalare midja än de flesta. Om man ser till resten av kroppen. Är nämligen relativt timglasformad vilket gör att min midja kan se smalare ut än någon som är rak men smalare.
    Håller med.

Har nästan 30 cm skillnad mellan midja och stuss. Trots att jag är överviktig ser midjan markerad ut.
    Det går snabbt att riva ner en självutnämnd viktigpetter från hans höga häst!
  • sherlock

Jag är en riktig "geting" med midja ocm skiljer rejält från stuss och byst.

MEN tycker inte att jag har ett "smalt" midjemått, det ligger på 66 cm och brukade ligga på 60 för ett par år sedan.

Jag röstade på 56-60

• Caranlachiel

Annat: beror ju helt och hållet på hur lång man är.

Vecka 35 - and counting! (BF 21 mars)
  • Matillin
    Caranlachiel skrev 2009-02-12 13:07:05 följande:
    Annat: beror ju helt och hållet på hur lång man är.
    Ja och hur bred man är runt bröstkorgen och höfterna.
    Och antar att även mängden muskler i buken kan spela roll för midjemåttet?
  • Barbabok

Säger som de flesta andra, beror på hur man är skapt för övrigt.
    Jag anser mig ha (ogravid alltså) ganska smal midja, runt 68-70 för mina 179cm, baserat på mina övriga mått runt höfter (ca 100) och byst (ca 90). Hade jag varit "rak" i måtten hade inte midjan sett smal ut heller.

Jag är med parvel
  • Mascaraklumpar

På en hur lång person?

• K grrl

Är man inte lite väl besatt över midjemått när man letar reda på en fem år gammal tråd?

Svar på tråden När smal midja?