Era bästa/godaste recept på enkla snittar
Vi kommer att servera snittar på vår mottagning för ca 70 personer, och kommer att förbereda så mycket som möjligt. Jag skulle behöva hjälp med enkla recept på olika snittar.
Vi kommer att servera snittar på vår mottagning för ca 70 personer, och kommer att förbereda så mycket som möjligt. Jag skulle behöva hjälp med enkla recept på olika snittar.
Det här är supergoda och kan göras dagen före
Köp skivad prusciotto i charken, be dom inte göra för tunna skivor, de ska hålla att lyfta upp.
Lägg skivor omlott på längden så det blir en rektangel.
Blanda vitlöksost med lite cremefraiche så den blir bredbar, men inte för lös.
Bred ostsmeten på skinkan, lägg på ett lager ruccola och rulla ihop som en rulltårta.
Skär i lagom munsbitar och ställ med snittytan uppåt på fat
Alla pratar än om våra snittar vi bjöd på!
- Små pumpernickelrundlar (finns att köpa färdiga) med t.ex. gubbröra på.
- En kompis gör tunnbrödsrullar med räk- och aioliröra i plus sparris har jag för mig. Rullar ihop och skär i bitar.
- "Poppy seed toast triangles" = Skär av kanterna på formfranska och dela på tvären i trianglar. Bred på lite smör och strö över mycket vallmofrö. Rosta i ugnen.
Jag åt på en inflyttningsfest detta på en tandpetare.
En köttbulle
Ett basilikablad
En coctailtomat
Var himla gott och väldigt enkelt att göra. Sen väljer man ju om man gör egna köttbullar eller köper färdiga.
Tag tunnbröd, bred på creme fraice chili/paprik, lägg på kallrökt lax, rulla ihop och skär till stubbar. Stick ner ett par korta gräslöksstrån i mitte på varje eller klipp över.
Röror av alla de slag är ju enkelt och gott, variera brödet, sedan en pyttesalladsbit, kyckling/räk/skin/nubberöra, o lite pynt.
Vi gjorde två olika goda sorter i helgen båda på tunnbröd (polarbröd)
1, Skivade rädisor, hackad avokado, lite majonäs och krasse
2, Majonäs med pepparot och skivad rödbeta
Sen är ju en engelsk klassiker hackat ägg (med lite majonäs) och krasse.. Mums! Fast denna är ju i vanligt "rostbröd"
Tunnbröd med renskav och pepparotsgrädde är ju galet gott! (vispad grädde med pepparot)
Eller gravad lax med philadelphiaost och pepparrot. Bara kladda geggan på laxen och linda ihop och skä'r i snittar.