• Annapanna71

Barnvagnar i Luleå ?!

Hejsan..

Hörde av en kompis att de skall börja sälja barnvagnar på cykelpiraten i Luleå stämmer detta?

Vilka märken?

Bra att veta om det finns flera som säljer nu när Babyproffsen inte finns...

• Svar på tråden Barnvagnar i Luleå ?!
  • Tante tutta

Annapanna71 skrev 2009-02-18 15:00:02 följande:

Fast de har bara webb butik? Vill nog kunna känna och titta på vagen innan man köper...
    Jeg var der og hented på lageret..Jättesmidigt å kunne känna på varene innan man kjöper..
  • Blogg

JA! barnlycka.se finns ju i luleå!! man kan hämta direkt från deras lager oxå, har kompis som gjorde det :) de kommer få in vagnar under våren som man säkert kan få komma och klämma och känna på. :)

• Tante tutta

Det er helt kanon! Barnlycka har masse annet og til både mamma och barn..Tröst til alla luleåbor!

• rollelule

Syrran var då jättenöjd med både priset och vagnet på Cykelshopen
    och där fick hon både känna och klämma på det Knorr alu flight-s hette vagnet hon bestämmde sig för (verkade vara ett perfekt barnvagn för henne)

• Annapanna71

Det senaste jag hörde om cykelshopen var att de får in ännu fler vagnar nu i veckan... Tyckte de hade bra vagnar till rätt pris.. Såg också att de hade annons på blocket en nån vagn...

• Tante tutta

Noen som vet vilka vagner Barnlycka venter inn?? Inga erfarenhet av Knorr..

• Annapanna71

Ingen anning, vet att de har fler märken förrutom knorr.. Tror de var 2 märken till... Åk förbi på cykelshopen och kolla... =)

• Tante tutta

Annapanna71 skrev 2009-02-19 08:41:25 följande:

Ingen anning, vet att de har fler märken förrutom knorr.. Tror de var 2 märken till... Åk förbi på cykelshopen och kolla... =)
    Jeg tenkte på Barnlycka..Vagnarna til Knorr falt ikke i min smak..
  • jassikan

Cykelshopen är ju nyreggat företag (dec-08):
    www.allabolag.se/5567726822
    Och hemsidan fungerar inte (reggad: 090109), bara parkerad.

Ärligt talat så handlar jag hellre av ett företag som funnits ett tag. Men det är ju upp till var och en.

• Tante tutta

jassikan skrev 2009-02-20 18:18:42 följande:

Cykelshopen är ju nyreggat företag (dec-08): www.allabolag.se/5567726822 Och hemsidan fungerar inte (reggad: 090109), bara parkerad. Ärligt talat så handlar jag hellre av ett företag som funnits ett tag. Men det är ju upp till var och en.
    hmmmm...
  • Annapanna71

aha vet inte riktigt vad de hade på barnlyckan.. Kolla hemsidan eller kontakta dem. =)

Förstår inte riktigt vad jassikan menar...??

• jassikan

När det handlar om dyrare saker, sådant som kostar flera tusen, så föredrar jag att handla av ett företag som funnits ett tag. Bland annat för att om det skulle vara något fel på varan eller om jag skulle behöva införskaffa en reservdel så finns företaget troligen kvar.
    Och det blir alltid lite krångligare om man måste kommunicera med tillverkaren direkt och/eller hålla på att skicka saker fram och tillbaka till dem.

Känns extra viktigt just nu då tiderna är som de är och företag lägger ner på löpande band.
    Många har det tufft nu, även väl etablerade företag och normalt sett är det tuffare för nystartade företag.

Nystartade företag har det oftast ganska tufft i början eftersom de behöver bekosta inventarier, maskiner, lager etc., vilket gör att de drar på sig en skuld redan från början. Även om de gör väldigt små investeringar i början och bara använder privat kapital så står företaget i skuld till ägarna.

Man ska självklart inte måla f-n på väggen, det kan gå hur bra som helst för dem.
    Alla ser om sitt eget hus och jag vill inte ta risken att inte kunna få hjälp med något som kostat mig flera tusen kronor.

Handlar det om småsaker är det en annan femma.

(Känns lite lustigt att de lägger upp annonser på Blocket och hänvisar till en webbsida som det inte finns något på).

• Tante tutta

Jassikan: Bra skrevet!!!! Det er jo lite hmm..

• rollelule

Ibland skäms man för att vara norrlänning...!!!!!
    syrran har hämtat sitt vagn på cykelshopen i Luleå och packat upp det ..HON ÄR JÄTTENÖJD..men nää det ska skrivas massa saker i forumet som investeringar och bla.bla.bla...vill bara köpa från affärer som funnits ett tag...bla bla köp på Babyproffsen då !!
    (nä visst ja dom finns inte kvar) då finns det bara Barnenshus kvar
    ! ELLER ta sig den lilla tid det tar att åka förbi på Cykelshopen och ta en titt (för det kostar inget) dom hade dessutom fått in fler modeller på barnvagnar nu
    //tack för mig

• nachosss
    Svar på #35
    Hmmmm.....förstår inte varför man ska behöva bli upprörd?
    Tog ngn åt sig eller?

Jag håller med Jessican, köper jag en vagn för 6 000 så vill jag känna mig trygg och skulle nog inte våga handla i en butik som startade för ett par månader sedan :( så är det ju.....
  • ESCV

Jag såg en annons på Blocket om barnvagnar tror de var cykelpiraten.

★°☆ PIM PIM ☆°★
  • Tante tutta

Forstår heller ikke hvorfor så opprörd? Er det nån kanskje som gjör "reklam" for egen vinning??

• Annapanna71

Måste göra ett inlägg i detta... Tycker också att det känns lite onödigt hela allt. Alla företag stora som små kan ju gå om kull, så väl babyproffsen, barnenshus, barnlycka eller cykelshopen. Det är ju inte så att bara för att en företag går i kull så försvinner garantier osv. Man vänder sig ju till huvudleverantörern tex. brio, emmaljunga osv... De är klart även de kan ju gå omkull, men vi ska väl inte ta det till ytterligheter.

Jag har besökt både barnenshus och cykelshopen nu inför mitt barnvagnsköp. Kände mig inte alls orolig på nått av ställena, väl mött på båda. Dock tycker jag att cykelshopen hade bra priser samt att det kändes mer personligt där...

Svar på tråden Barnvagnar i Luleå ?!