Städning på förskola
Ni som jobbar på förskola, hur fungerar det med städningen? Hur ofta städas förskolan och i synnerhet toaletterna?
Ni som jobbar på förskola, hur fungerar det med städningen? Hur ofta städas förskolan och i synnerhet toaletterna?
Den städas varje dag. Dammsugs, skuras golv och våttorkas överallt. Dessutom brukar nog toaletterna desinficeras, men jag är inte säker...
där jag har jobbat har det städats varje dag. dock har det på olika ställen/ med olika städbolad varierat hur de gått tillväga och hur pass mkt som gjorts.
Varje dag.
Dvs, toaletten städas, golven torkas etx. Dammsugning etc sker lite mer sällan.
OK, tack. Det var det jag hoppades.
Jag upptäckte i morse att toaletterna var i bedrövligt skick med intorkat gammalt kiss i otömda pottor bland annat. Jag ska prata om detta med föreståndaren och då ville jag först veta vad som är brukligt.
Varje dag känns ju absolut nödvändigt för en förskola men det är bäst att fråga er experter. Tack för hjälpen!
Fast pottor är nog personalens ansvar.
På min avdelning har vi i personalen ansvar för avtorkning av diskbänk, skötbord, pottor, leksaker etc, golv och större städning gör städfirman. men sådant som alltså behöver göras kontinueligt under dagen gör vi. På gott och ont.
OK, jag förstår. Men det var lite mer än så, pottorna var liksom droppen.
Städas görs det varej dag MEN det våttorkas inte överallt varje dag,alla rum städas inte varje dag heller utan det går på ett rullande schema.
Det som städas och våttorkas varje dag är toaletterna dock är blöjpåsar, pottor och skötbord vårt ansvar..städerskorna torkar golvet och skurar toastolar och handfat.
Vi har städning dvs våttorkning och städning av toaletter varannan dag. Det är ett städbolag som kommer och gör det. Pottorna tömmer och sköljer ju givetvis vi pedagoger ur. Men någon annan städning av toaletter gör vi inte.