• Doudoune

Städning på förskola

Ni som jobbar på förskola, hur fungerar det med städningen? Hur ofta städas förskolan och i synnerhet toaletterna?

• Svar på tråden Städning på förskola
  • Pochahontas

Den städas varje dag. Dammsugs, skuras golv och våttorkas överallt. Dessutom brukar nog toaletterna desinficeras, men jag är inte säker...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Zelmilainen

där jag har jobbat har det städats varje dag. dock har det på olika ställen/ med olika städbolad varierat hur de gått tillväga och hur pass mkt som  gjorts.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Veladis

Varje dag.
    Dvs, toaletten städas, golven torkas etx. Dammsugning etc sker lite mer sällan.

• Doudoune

OK, tack. Det var det jag hoppades.

Jag upptäckte i morse att toaletterna var i bedrövligt skick med intorkat gammalt kiss i otömda pottor bland annat. Jag ska prata om detta med föreståndaren och då ville jag först veta vad som är brukligt.

Varje dag känns ju absolut nödvändigt för en förskola men det är bäst att fråga er experter. Tack för hjälpen!

• Zelmilainen
    Veladis skrev 2009-02-11 14:34:35 följande:
    Fast pottor är nog personalens ansvar.
    kan jag med tycka. jag brukar städa av de efter varje användning, kan ha hänt att jag nån gång glömt att göra det direkt om det varit många i badrummet och rörigt just då, men tar det så fort jag kan sen isf. pottor ska ju inte behöva ligga på städpersonalen. toaletter och golv är väl det de ska ha hand om. och kanske fönsterbrädor och liknande.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Veladis

På min avdelning har vi i personalen ansvar för avtorkning av diskbänk, skötbord, pottor, leksaker etc, golv och större städning gör städfirman. men sådant som alltså behöver göras kontinueligt under dagen gör vi. På gott och ont.

• Doudoune

OK, jag förstår. Men det var lite mer än så, pottorna var liksom droppen.

• violis

Städas görs det varej dag MEN det våttorkas inte överallt varje dag,alla rum städas inte varje dag heller utan det går på ett rullande schema.
    Det som städas och våttorkas varje dag är toaletterna dock är blöjpåsar, pottor och skötbord vårt ansvar..städerskorna torkar golvet och skurar toastolar och handfat.

• mariaheterjag

Vi har städning dvs våttorkning och städning av toaletter varannan dag. Det är ett städbolag som kommer och gör det. Pottorna tömmer och sköljer ju givetvis vi pedagoger ur. Men någon annan städning av toaletter gör vi inte.

Svar på tråden Städning på förskola