• islington

Gröna flytningar!

Ursäkta en kanske äcklig fråga, men jag har mkt rikliga flyningar som är GRÖNA! Ja, åtminstone grönaktiga...

Jag har inga andra besvär i underlivet så det gör att jag inte misstänker svamp. Jag är i vecka 23. Har någon annan samma symtom?

• Svar på tråden Gröna flytningar!
  • ullis83

Tycker du ska ringa förlossningen, det kan väl vara tecken på att barnet har bajsat..eller det kanske bara gäller när fostervattnet är grönt..ialla fall, ring!!

Älskar mina pojkar så mycket
  • Miniigirl

Jag skulle nog ringa bm och fråga...hm, det låter ju lite skumt att ha gröna flytningar:) lika bra att vara på säkra sidan:)

• snappi81

Vid en infektion kan du ju få gröna flytningar så ring din bm och kolla med henne!

Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 21/7-09
  • LisaPI

Slemproppen är grönaktig. Om man får svamp kan det endast vara flytningar som tecken och de kan vara väldigt missfärgade.
    Ring BM snarast!
    Lycka till!

• ullis83
    asmsung skrev 2009-02-11 16:16:29 följande:
    Slemproppen är grönaktig. Om man får svamp kan det endast vara flytningar som tecken och de kan vara väldigt missfärgade.Ring BM snarast!Lycka till!
    Är slemproppen grönaktig? Sen när då? Min var typ rosa/röd och det har jag alltid hört att den ska
    Älskar mina pojkar så mycket
  • Svärdlilja

Ring BM el förlossningen så snart du kan, kolla febern så du inte har en akut infektion, kolla snabbt så inget händer med barnet och säger de till dig att avvakta strunta i det!!

• Svärdlilja

Alltså jag menar vägra avvakta, säg då att du nog har fler symptom så att du får kolla upp det...

• Tingeling83

Man kan ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta en vårdcentral om man

får klåda tillsammans med ökad eller förändrad flytning får en flytning som luktar illa eller ändrar utseende så att den blir grön, gul, grynig eller blodblandad får svampinfektion för tredje gången på ett halvår.

Ändrat utseende på flytningarna kan också vara tecken på sjukdom. Om flytningen luktar illa eller ändrar utseende så att den blir grön, gul, grynig eller blodblandad ska man boka tid hos en allmänläkare eller en gynekolog för undersökning.

Infektionen orsakar oftast att flytningarna blir illaluktande, gröngulaktiga, fyllda med små luftbubblor och någon enstaka gång blandade med blod. Dessutom kan svullnad och sveda i underlivet förekomma. Var tredje person som blir smittad har inga besvär alls.

Infektionen smittar genom samlag. Både man själv och ens partner behöver behandlas med antibiotika. Nuförtiden är trikomonas ovanligt i Sverige.

• snappi81
    ullis83 skrev 2009-02-11 21:42:11 följande:
    Är slemproppen grönaktig? Sen när då? Min var typ rosa/röd och det har jag alltid hört att den ska
    Olika från person till person, min va oxå grönaktig. Men skillnaden är nog om den släpper som en "propp" eller om den kommer i omgångar.
    Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 21/7-09
Svar på tråden Gröna flytningar!