• islington

Gröna flytningar!

Ursäkta en kanske äcklig fråga, men jag har mkt rikliga flyningar som är GRÖNA! Ja, åtminstone grönaktiga...

Jag har inga andra besvär i underlivet så det gör att jag inte misstänker svamp. Jag är i vecka 23. Har någon annan samma symtom?

• Svar på tråden Gröna flytningar!
  • ewq

Har själv haft de flytningarna men mycket lite, va ingen infektion. Skulle de vara de så skulle mängden öka och lukta vad var gyn akuten sa till mig gjorde även en undersökning + VUL. och allt va som de ska.
    Peppa peppa ta i trä så är allt som de ska än

Men om du är orolig så sök upp för det, ja blev orolig efter att fått så mkt svar här inne på FL, både på gott och ont denna sidan ibland

• Litensmurfmysan

Har oxå lite grönaktiga flytningar fast bara ibland,inte alltid under dagen.Tycker jag är lite konstigt...Hade feber inatt men är förkyld så de va nog det.

• Catharina Soovéer

Min Bm sa till mig att flytningarna kan vara allt från genomskinliga till gröna, gula, vita... Hon sa till mig att det var normalt. Jag har lite vit/gula.... Men ring din Bm om du känner dig osäker ändå, inte sjukvårdsupplysningen dom e värdelösa när det gäller graviditeter....

Lycka till

• Zina

jag hade oxå så förra grav o det var ingen infektion eller svamp, var bara så....

men hör med din bm för säkerhetsskull!!!

lycka till!

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Maadeleine

Har också haft så men det verkar då inte vara någon fara! Det är bara ibland..

• islington

Hej igen,

Jag ringde bm och hon sa att vad det än var så kunde det inte vara farligt för bebisen (och det var ju det jag ville höra...). Jag fick en tid hos läkaren, om 2 veckor, för att kolla det trots allt. Hon sa att det kan vara en infektion som i så fall lätt behandlas.

Phu!

Så det där med bajs i fostervattnet eller slempropp ska man nog inte oroa sig för bara för att flytningen skiftar i grönt :)

• mary k

islington skrev 2009-02-16 11:48:09 följande:

Hej igen,Jag ringde bm och hon sa att vad det än var så kunde det inte vara farligt för bebisen (och det var ju det jag ville höra...). Jag fick en tid hos läkaren, om 2 veckor, för att kolla det trots allt. Hon sa att det kan vara en infektion som i så fall lätt behandlas.Phu!Så det där med bajs i fostervattnet eller slempropp ska man nog inte oroa sig för bara för att flytningen skiftar i grönt :)
    konstigt att olika bm säger olika då
    vissa bm säger att man ska åka in direkt t kk om man får gröna flytningar eller flytningar som luktar
  • Svärdlilja

islington;

Jag tycker så här; Din barnmorska kan helt omöjligt garantera att flytningarna inte är farliga, att dessutom säga attdet kan vara infektion och säga at du skall kolla upp det om två veckor är ju helt galet!! Om det skulle vara en infektion så skall man ju in direkt inte om två veckor.

Jag hade krävt en tid på en gång!!!!

• Bispan

islington skrev 2009-02-16 11:48:09 följande:

Hej igen,Jag ringde bm och hon sa att vad det än var så kunde det inte vara farligt för bebisen (och det var ju det jag ville höra...). Jag fick en tid hos läkaren, om 2 veckor, för att kolla det trots allt. Hon sa att det kan vara en infektion som i så fall lätt behandlas.Phu!Så det där med bajs i fostervattnet eller slempropp ska man nog inte oroa sig för bara för att flytningen skiftar i grönt :)
    Eh, skriver som föregående skrivare. Din BM kan OMÖJLIGT veta att flytningarna inte är något som är farligt för din bebbe. Det kan vara Bakteriell Vaginos och det kan i sällsynta fall vara farligt, t ex.

Att i samma andetag prata om infektion och att den ska vara helt ofarlig är så totalt uppåt väggarna att jag blir mörkrädd.

Fast å andra sidan, idag blev jag över telefon garanterad att mina sammandragningar som orsakat små blödningar då och då omöjligt kan vara tecken på en förlossningsstart - och det visste barnmorskan till 100 procent över telefonen!! Jag t o m frågade om hon var 100 procent säker på det för att verifiera att jag hört rätt. Jodå..

Skrämmande vad barnmorskor får lära sig att man ska säga till kvinnor för att vi inte ska oroa oss!!
  • Tuzzelina

Fick just också en grön flytning såg ut som mosad avokado med gräddfil i färgen typ, men det kom bara lite med grönt sedan såg det ut som vanligt typ vitt. Ska på rul på fredag så jag får väl fråga då.

• Tuzzelina

Hur har det gått för dig? Jag fick en läkartid på torsdag men jag har bara haft en riktigt grön flytning och nu ser det normalt ut så jag ska nog avboka tiden.

• MelitaMa
    Tuzzelina skrev 2009-02-18 14:47:14 följande:
    Fick just också en grön flytning såg ut som mosad avokado med gräddfil i färgen typ, men det kom bara lite med grönt sedan såg det ut som vanligt typ vitt. Ska på rul på fredag så jag får väl fråga då.
    Jag har samma problem. Har inga symptom på UVI eller nått sånt. Vet inte om jag är gravid ännu - för tidigt att det skulle ge utslag.
    Har läst lite i bloggen och är lite fundersam över det med slempropp. Kan någon berätta mer om detta? Alltså uppstår det bara vid eller kort före förlossningen eller kan man få såna flytningar även i början?
    Ursäkta om frågan verkar knepig, men jag är "grön" i ämnet.
  • Tuzzelina
    MelitaMa skrev 2009-03-19 13:58:54 följande:
    Jag har samma problem. Har inga symptom på UVI eller nått sånt. Vet inte om jag är gravid ännu - för tidigt att det skulle ge utslag.Har läst lite i bloggen och är lite fundersam över det med slempropp. Kan någon berätta mer om detta? Alltså uppstår det bara vid eller kort före förlossningen eller kan man få såna flytningar även i början?Ursäkta om frågan verkar knepig, men jag är "grön" i ämnet.
    Vet inget hur det funkar i början på graviditetn tyvärr, men jag kan inte tänka mig att det är något från slemproppen som kommer så tidigt, jag fick min första gröna flytning vid vecka 18, har fått tillbaka dem idag är i vecka 25 prata just med bms och jag får en läkartid om det fortsätter, men känns som om jag bara får så ibland.
Svar på tråden Gröna flytningar!