islington skrev 2009-02-16 11:48:09 följande:
Hej igen,Jag ringde bm och hon sa att vad det än var så kunde det inte vara farligt för bebisen (och det var ju det jag ville höra...). Jag fick en tid hos läkaren, om 2 veckor, för att kolla det trots allt. Hon sa att det kan vara en infektion som i så fall lätt behandlas.Phu!Så det där med bajs i fostervattnet eller slempropp ska man nog inte oroa sig för bara för att flytningen skiftar i grönt :)
Eh, skriver som föregående skrivare. Din BM kan OMÖJLIGT veta att flytningarna inte är något som är farligt för din bebbe. Det kan vara Bakteriell Vaginos och det kan i sällsynta fall vara farligt, t ex.
Att i samma andetag prata om infektion och att den ska vara helt ofarlig är så totalt uppåt väggarna att jag blir mörkrädd.
Fast å andra sidan, idag blev jag över telefon garanterad att mina sammandragningar som orsakat små blödningar då och då omöjligt kan vara tecken på en förlossningsstart - och det visste barnmorskan till 100 procent över telefonen!! Jag t o m frågade om hon var 100 procent säker på det för att verifiera att jag hört rätt. Jodå..
Skrämmande vad barnmorskor får lära sig att man ska säga till kvinnor för att vi inte ska oroa oss!!