• sarasara82

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
  • sarasara82

Skönt att inga hoppat in och börjat skälla på oss ännu. Jag känner precis som ni. Min mans ex kan klampa in hos oss och typ ta godis ur vår godisskål bara för att hon bodde här innan de skiljde sig. Jag avskyr det. Tror det skulle göra mycket om vi flytta till ett nytt hus!

• sarasara82

AnnaAnna och Gremlin: som jag håller med er! Precis så där känner jag. Har aldrig skrivit något om det här på FL men läst alla trådar och det blir alltid en massa skitsnack. Till exempel läste jag om en bonusmamma som var orolig över ngt angående bonusbarnet och hon verkade vara otroligt snäll och engagerad och jag tänkte: gud så fantastiskt, hon verkar se bonusbarnet precis som sitt eget.

Men såklart fick hon inga lovord utan svar i stil med: varför ska ni bonusmammor alltid tro att ni är så jävla mycket bättre än bio-mammor... bla bla bla". Jag blev så förvånad.

Efter att ha läst en massa trådar är jag dock inte så förvånad längre. Därför är jag glad över den här ärliga tråden där man får säga som man tycker utan påhopp.

Jag tycker ni är tuffa som kan tala om hur ni känner! Jag känner precis likadant.

Hur sjutton ska man lösa hela problematiken tro? När det ALLTID kommer nya "problem" (biomamman känner för att flytta utomlands helt plötligt, vill åka på semester med sin nya kille, går ut och lämnar sonen ensam och vi får rycka ut osv osv)

• sarasara82

Gremlin: jag höll oxå på och tänkte "om min man inte hade....så hade inte..." men det har jag i alla fall slutat med. Typ min enda framgång hittills

Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????