• Gremlin666

Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????

Det jobbigaste är väl hela biten att barnet finns tycker jag.
    Allt had varit otroligt mycket lättare ifall han aldrig hade blivit till.
    Men nu kan man inte vrida tillbaka tiden och göra dumheter ogjorda, för det är dumheter anser jag att skaffa barn med någon för att sedan separera.
    Alla gör vi våra misstag och ingen är felfri, inte ens min underbara annars perfekta sambo.
    Att generna slog så tokfel och sedan inte blivit uppfostrad till en dräglig individ är synd, för min sambo har mycket gott i sig, synd bara att han inte delade med sig mer om han nu ändå skulle föröka sig med exet.

Sedan håller jag med föregående talare och många andra åsikter ovan, M A Nomminen bl.a hade en skön förklaring på de detaljer som kan vara jobbigast.

• Gremlin666

Sandra678 skrev 2009-02-19 21:19:19 följande:

Min sambos son bor hos oss varannan tors-mån.. O jag tycker helt ärligt att de e jätte jobbigt.. Känner ingen direkt kärlek mellan barnet o mig.. Tycker de har blivit ännu jobbigare sedan vår dotter kom för ett år sen då jag känner hur mycke man kan älska ett barn..Jag, min sambo o vår dotter e min lilla familj. Helt plötsligt kommer hans son o ska vara här några dagar o leva i vår familj.. Önskar att de bara va vi tre.. Men kan bara leva vidare finns inget att göra.. Vet att de låter hemskt men enbart de som lever i samma förhållande o inte känner riktig kärlek till bonusbarnet kan känna denna oerhört jobbiga känslan!
    Vet preciiiiiiiiiiiiiiiiiiiis hur det känns
  • Gremlin666
    nika skrev 2009-02-20 19:49:56 följande:
    Den som VILL förstå förstår:)
  • Gremlin666
    nika skrev 2009-02-24 12:51:26 följande:
    Jo, nu har jag kommit på en sak. Det är den generella intoleransen mot styvmammor och styvproblematik.Att vara styvmamma kan liknas vid att vara homosexuell. Officiellt får du ha ett förhållande, gifta dig, flytta ihop och skaffa barn, men du bör inte pussas (tänk även i metaforer) offentligt av hänsyn till omgivningen. Det är OK i teorin att ha sex (+ metafor igen) men du bör avhålla dig från att verka att så sker bakom lykta dörrar. Och har du problem så är de inte rumsrena att tala om och kommer att väcka anstöt om du inte är oooeeerhööört ödmjuk och nästan ursäktar din existens.Haha. Undrar hur flator med styvbarn känner sig på morgonen;)
    Intressant jämförelse
Svar på tråden Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????