• Madeleine 89

Vad tycker du är typiskt 90tal?

Frågan gäller både frisyrer och kläder.
    Skall på fest med 90tals-tema och funderar på vad som är 90 tal, förutom jeans som sitter långt över naveln :P.

• Svar på tråden Vad tycker du är typiskt 90tal?
  • prinsesstårtan

jag var ganska ung men vi hade hårt sprayade snedluggar som var platta framtill.....så fult..ett par tunna testar kunde hänga fram...

• 010306

grungestilen med Dr Martens , rutiga skjortor
    Clueless stilen med over knee socks & magvisar tröja /linne
    Sportstilen med championtröja, Levis 501

• Sagofe

Grunge var min första tanke.

Annat är snedlugg, rosa läppstift, "USA-sockar" (tror jag att de kallades i alla fall), stickade tröjor som gick till naveln, såna där gympaskor som många har nu igen med snörning och två kardborreband.

• Tjatte

Boomerang-skjorta, chinos och Timberland-kängor på killar. Kavaj, blommiga blusar och jeans + likadana kängor till tjejer. Ljust läppstift med mörk konturpenna runt. Blonda slingor. Killar hade världens fulaste frisyr: kort underhår med långt överhår i mittbena.

• Dax för syskon

Tjatte skrev 2009-02-11 16:35:33 följande:

Boomerang-skjorta, chinos och Timberland-kängor på killar. Kavaj, blommiga blusar och jeans + likadana kängor till tjejer. Ljust läppstift med mörk konturpenna runt. Blonda slingor. Killar hade världens fulaste frisyr: kort underhår med långt överhår i mittbena.
    Vi hade concealer på läpparna och brun ögonbrynspenna runt.. Herregud.
    Sen klippte man upp jeansen oxå, så de liksom "bredde ut sig" över Filadojjorna. Boomerangjackan var ett måste, plus ett jättetight svart band (gärna sammet) med ett peacemärke på som man hade runt halsen.
    Sen såna här jättesmå ryggsäckar och runda solglasögon med spegelglas. Det var tider det!
    Eller inte.
  • Kristin24

sån där lugg man sätter upp i en snodd och puffar till.. ljusa höga jeans som smalnar till och seglarskor eller vita gymnastikskor till.
    stoppa ner blusen utan att puffa till vid midjan och ha skärp.

Go och glad Kexchoklad
  • PrettyGirl

knytblus hade jag mycket i början på 90-talet, "kilar" i jeansen (stentvättade, väldigt bleka). Stora, långa tröjar som var väldigt vida upptill (urringningen) så att den liksom åkte på snedden och ena axeln kikade fram. Hade en vit tröja minns jag som det stod Takano på. Gympadojor till nästan allt, eller var det 80-tal kanske?

• Madrigalen

att kamma benan så den gick i sicksack

• Gulmaskros

Blommiga klänningar, rutiga bondskjortor.. Lewis 501. Beverly Hills frisyrer ala Brenda och Kelly..

• Gulmaskros

Dax för syskon skrev 2009-02-12 11:39:04 följande:

Tjatte skrev 2009-02-11 16:35:33 följande:
    plus ett jättetight svart band (gärna sammet) med ett peacemärke på som man hade runt halsen.
    "Svart bälte att ta i mun.." Hahahahaha..!!! Näe..nu får jag väl ge mig..?
  • Madrigalen

"Namnhalsband"

En svart tygrem på vilken
    det hängde silvriga bokstäver som
    bildade ens namn

Svar på tråden Vad tycker du är typiskt 90tal?