Katten har gått ner mycket i vikt och kräks
Jag hade en katt för många år sedan med allvarliga njur och lever problem veterinärer dömde ut. Han ville inte äta var extremt slö drack normalt men kräktes illa. Blodprover visa riktigt allvarliga värden så som det kan bli vid misstanke om tumör. De ville avliva katten på plats eftersom att han var så sjuk. Det gick jag inte med på utan vi kom överens om att jag skulle komma tillbaka om en vecka för nya prover. Jag haltade därifrån med min älskade katt och sökte alternativa vägar med viss skepsis. Men vad hade jag för val liksom? Katten bättra på sig dag för dag. Dag 1 ingen skillnad. Dag 2 kränkningen avtog men slö. Dag 3 började han äta små portioner igen. Sen blev det bättre och bättre. Väl på djursjukhuset en vecka senare trodde de att jag hade en annan katt med mig han var nyfiken och kelsjuk som aldrig förr. Vid blodprovtagning var veterinärerna helt chockade värdena hade normaliseras helt och hållet. De kalla på chefsveternären som var helt förbluffad vad jag hade gjort, det skulle inte vara möjligt enligt honom. Men jag traska hemåt med en mycket livlig kisse och han levde sju år till efter detta och dog av andra orsaker. Det jag vill säga är att det inte säkert är kört.
Men jag tycker det låter som magproblem möjligtvis. Har en hund som påvisade liknande symtom. Berättar gärna mer om du vill.