• Netrios

Nån som bor i Kallhäll?

Tänkte höra om det är nån här som bor i kallhäll i sthlm? Vill veta lite mer om området eftersom vi nog kommer flytta dit ganska snart
    Har tidigare bott i kungsängen och svärisarna bor i jakan så där vet jag hur det är men har inte en blekaste hur det är i kallhäll...konstigt nog.

Så...om det är nån som vet hur det är där kan väl skriva några rader?

• Svar på tråden Nån som bor i Kallhäll?
  • Umbra

Har bott i Kallhäll och även jobbat där, dock inte samtidigt! Trivdes bra, det är ganska lugnt och behagligt. Centrum skulle ju kunna vara roligare, finns ju nästan inga affärrer, det är ju ett minus. Men Jakan ligger ju nära! Var i Kallhäll ska ni bo?

• Netrios

Umbra:
    Så det är inte mkt busliv där? Vet du om det finns mkt dagis/dagmammor där?
    Det är inte säkert att vi kommer flytta dit men vi ska kika på lägenhet där idag som ligger i...ja vad hette det nu...lilla ulvsättra?

• Umbra

Har jobbat just i Lilla Ulvsätra, på ett dagis där ca 1 år. Var 10 år sedan nu, så mkt kan ha ändrats, men tyvärr var det lite rörigt och en del sociala problem just i den kommundelen då... Lilla Ulvsättra-området var nybyggt då. Fina lägenheter men som sagt, just den delen av Kallhäll var väl lite stökigare. Dagiset jag jobbade på var jättebra dock, har gått runt på andra barnstugor som vikarie och de flesta i Kallhäll var mycket bra då i alla fall.

• anette79

Lilla Ulvsätra skulle inte jag rekommendera någon att bo i. Min syster flyttade dit pga att hon blev helt förälskad av lägenheten hon tittade på. Men hon ångrade sig jättesnabbt att hon flyttade dit. Mycket sociala problem.. grannen ovanför skrek i porten på folk och var riktigt otrevlig. Det är inget område jag skulle rekommendera nån att bo i. Lilla ulvsätra kan man nästan säga att det är ett "problem område".
    Syrran sa till slut upp lägenheten och flyttade bara några månader efter att de flyttat in pga allt stök där..

• Netrios

anette79:
    När vi var och kikade på lägenheten idag så sa hon att det var ett väldigt lugnt område, inget busliv eller inbrott i tex. bilar. Kan hon ha ljugit? Men varför då kan man fråga sig...?

Umbra: Kommer du ihåg vad dagiset hette och vart det låg? Finns det kvar idag?

Och en fråga till er båda, vad menar ni med sociala problem?

• Cilla R

Här är en ganska nyinflyttad kallhällsbo och jag/vi trivs jätte bra

• Netrios

Cilla R:
    Åh vad kul! Då kanske vi blir grannar då Vart i lilla kallhäll bor du/ni? Hur länge har ni bott där? Vart flyttade ni ifrån? Ojoj, många frågor här

• Cilla R

Fråga på du
    Vi bor på Kopparvägen, det räknas till Bolinderbyn. Vi flyttade hit i mars i år och innan dess hade jag bara varit här en gång innan när vi skulle titta på en annan lägenhet. Blev kär i området att det finns så många grönområden, att det inte är allt för långt in till stan och att det är rätt så lugnt.
    Vi flyttade ifrån Sollentuna, men jag är från Lidingö och min sambo från Täby.

• Netrios

Cilla R:
    Nu vet jag inte direkt vart Bolinderbyn ligger...såg bara en skylt som pekade åt det hållet vid tåget Ligger det långt från stationen?

Vi tittade inte så mkt i centrum när vi var där idag, finns det många affärer?

• Cilla R

Det tar ca 7 min att gå till pendeln från oss. Kopparvägen är den vägen du svänger in på när du åker till centrum.
    Kallhäll C är inte så mycket att hurra för, och jag har väl aldrig handlat något där förutom lite mat, men det är ju inte långt till Jakan om man vill åka dit. Jag är dock inte så förtjust i Jakan C så jag åker hellre in till stan eller tar bilen till Stinsen om jag ska ha något speciellet.

• Netrios

Cilla R:
    Varför är du inte förtjust i jakan?
    Såg att du hade en väldigt liten ung tösabit så det är väl inte aktuellt än på ett tag, men har du hört hur det är med dagis/dagmammor i kallhäll?

• Umbra

Netrios:Det var den här:

Gulliver Förskola Tel. 08-580 287 33
    Termov. 104, 17677 JÄRFÄLLA

Som sagt, vat ett antal år sedan jag jobbade där men iaf då var det otroligt gullig personal och stabil personalgrupp. Hade absolut velat ha mitt barn där!
    Nja, sociala problem låter nog värre än det var, men det var väl en del människor i området med missbruksproblem tex. Men inte så mycket alls, och som sagt, det var nästan 10 år sedan!

• Cilla R

Nja Jakna tilltalat inte mig så mycket, vet ej varför.
    Vi har anmält dagisplats, men jag vet inte hur svårt det är att komma in på första hands valet. Nu ska vi sova. God Natt!

• Netrios

umbra:
    Haha tack så mkt
    Blev lite orolig dära ett slag när jag läste om sociala problem Hoppas det har blivit bättre...men iofs så kan inget vara sämre än detta område där vi bor i nu *ryser*.

Cilla R:
    Nattinatti!

• NovaLi

Min dotter går på dagis i Kallhäll och jag kan verkligen rekommendera Kopparvägens förskola! Fröknarna är underbara och min dotter stormtrivs!

• Netrios

NovaLi:
    Det ska jag lägga på minnet Är det många barn per fröken där? Vad betalar ni för er dotters plats? Hur gammal är din dotter? *leker 20 frågor*

• beatricita

Jag har bott i Kallhäll, kopparvägen mer än 10 år flyttade hit från Täby,  Rekommenderar Kallhäll öppet, jag trivs väldig mycket, nära stan, transport fungerar väldig bra, finna, trevliga naturområde, lugn och trevlig är Kallhäll, aldrig har jag sett något ovanligt eller konstig här eller omkring. Alltså Kallhäll är att rekommendera av hela myt hjärta. Jag arbetar som tolk och har tolkat i skolorna som har bra, finn, trivsam miljö.

• Saelda

Jag kan varmt rekommendera kopparvägens förskola finns ingen bättre . Dom är bäst på allt så välj den ni kommer att stor trivas

• Rosengang4

Hej! Flyttade ni till Kallhäll?

Jag har bott där 8 år när jag växte upp.Trivdes så bra och hade många vänner.Många cyckelvägar och naturen nära.Många minnen! Gick i scouterna Svearna Kallhäll.

Åkte konståkning och red på en ridskola.När vi skulle handla tog vi tåget till Jakobsberg.

Men i centrum fanns då på 1970-talet både bokhandel, djuraffär, bibliotek, järnhandel, pressentaffär.m.m.Hoppas ni trivs om ni flyttade dit!

Svar på tråden Nån som bor i Kallhäll?