• kaffeberoende

Sovande jour, hur mkt lön?

Vad har man i timlön när man har sovande jour?
    Jag jobbar som personlig assistent och ska ha det några veckor nu.

• Svar på tråden Sovande jour, hur mkt lön?
  • Tecken

Det varierar, beror bland annat på vilket avtal du går på.

• MissAlex

När jag jobbade så gick jag på natten kl 23:00 till 07:00 fick då betalt för 6 timmar.
    Oftast så jobbade man ett pass innan och sen sov man på jobbet

• kaffeberoende

Avtalet är KFO-kommunal.
    Har hört att det ibland bara är ca 25-30 kr, är det så lite?

• Fredrik Kiuru

aa det är inte mycket man får när man sover på jobbet

• Censur

men får man inte betalt för de tillfällen man måste avbryta sömnen av olika anledningar?

mamma till Josef, 050703 Elise & Fiona 070408
  • MissAlex

Har jobbat både inom kommun och privat, i kommunen fick jag inte betalt när vi behövde gå upp på natten men på det privata bolaget fick jag.

Censur skrev 2009-02-12 00:14:08 följande:
    men får man inte betalt för de tillfällen man måste avbryta sömnen av olika anledningar?
  • Censur
    MissAlex skrev 2009-02-12 00:15:40 följande:
    Har jobbat både inom kommun och privat, i kommunen fick jag inte betalt när vi behövde gå upp på natten men på det privata bolaget fick jag.
    det trodde jag var en självklarhet.
  • Fredrik Kiuru

ja får betalt när ja måste avbryta sömnen o då blir det över tid

• Censur
    Fredrik Kiuru skrev 2009-02-12 00:21:40 följande:
    ja får betalt när ja måste avbryta sömnen o då blir det över tid
    min sambo jobbar dygn och han har sovande jour... De får inte ersättning för arb.givaren har sagt ifrån. Jag som trodde att det  fanns med i något avtal (jag är trött... jag kan inte formulera mig ) haha
  • MissAlex

Det trodde jag också, men det är inte likadant på alla platser.
    Utan dem avgör ifrån ställe till ställe hur jobbigt det är.
    Sen är det inte säkert att det är likadant inom alla kommuner

Censur skrev 2009-02-12 00:18:21 följande: