Tips på pyssel att ta med på flygresa till 2 och 4 åring!
Åker till Thailand och bidde tyvärr inget nattflyg..och fantasi på saker att syselsätta dom med på lite yta va det värre med
Har ni några bra tips?
Åker till Thailand och bidde tyvärr inget nattflyg..och fantasi på saker att syselsätta dom med på lite yta va det värre med
Har ni några bra tips?
Jag har en 3- och en 1-åring som jag brukar flyga med. Sist fick vi ett ark med fästisar och ett ark att klistra dem på. (Om fästisar inte är ett etablerat begrepp, så menar jag alltså sådana klistermärken som man kan klistra flera gånger på en slät yta.) Det var nog den bästa reseleksak vi har haft! Annars brukar vi ha med ett gäng billiga plastleksaker, typ Happy Meal-leksaker, som man inte behöver tänka på att ta med av planet.
I matväg brukar russin sysselsätta dem ett tag.
Tackar japp fästisar och kriter/pennor är med
Russin är bra tack.
Ipod med inlagda filmer el tv-serier. Fästisar är superbra och etch-a-sketch. Pussel.
Såna där magnetiska rittavlor är jättebra att sysselsätta barnen med under långa resor.
Tack för tips!!
En bärbar dvd lätt vår bästa investering när det gäller sysselsättning på långa resor. När vi reste till thailand i julas hade vi med följande på planet till vår treåring.
Block med pennor
4 st pussel i en träask
En förpackning med 100 olika klistermärken från filmen cars
Bamsetidningar
Pixiböcker
Duplolego - han fyllde hela sin lilla ryggsäck och tog med
DVD med filmer
En bamsepysselbok med klistermärken
Två små gosdjurshundar