• elims

    Hey Jude! Del 13.

    Om rester från gårdagens middag räknas, så lyckades jag fixa middag ikväll till sonen och mig iallafall

  • elims

    ja, om någon undrar så blev alltså inte maken utan mat utan han får när han kommer hem

  • elims

    Jom Haatzmaut sameach!

    Intressant frukost ringblomma Hur mår du i graviditeten?

    Tyson77 - Menar du om det är tillåtet eller? Djur har inte samma status som människor enligt judendomen. Men djur får heller inte lida, det kallas för "tsa'ar ba'alei chayim" vilket ungefär betyder att inga levande varelser ska få utsättas för lidande. Så om ett djur måste avlivas för att det lider är det tillåtet.

  • elims

    gaah, sonens sömn har börjat strula IGEN!

    när ska det egentligen bli bättre, när han blir bar mitzva eller???

  • elims
    Hanna73 skrev 2009-05-04 20:29:56 följande:
    elims, barn är periodare....Hur illa är det nu? Sömnen strular ofta lite extra i samband med utvecklingssprång, så förhoppningsvis blir det bättre inom några veckor.
    Senaste veckan; 5-6 uppvak/natt. Han gråter, skriker, strular.
    På dagarna är han ett helt annat barn! tack o lov...
  • elims

    Shavua tov, hoppas alla mår bra!

    Här regnar det och jag står å lagar en massa barnmat som ska frysas in...

    Det är bara en dryg vecka kvar tills vi åker till eretz, lääängtar!

    Ha det gott!

  • elims

    Varför ska det vara så svårt att hitta snygga barnkläder till pojkar?!

    Ville hitta nåt för sonen att ha på bröllopet och alla andra fester vi ska på, men att kunna hitta en normal skjorta och vanliga enkla byxor var visst för mycket begärt... det MÅSTE visst vara tryck med lastbilar, suringbrädor och nalle puh på allt, suck!

  • elims

    härligt, ska ni göra nåt speciellt?

    Se till att koppla av ordentligt, så mycket som du jobbar!

  • elims

    Chaia
    Visst är det! Hade jag haft mea shearim runt hörnet hade det inte varit några problem

    Var det nåt drag idag då?

  • elims

    Tycker absolut ni ska testa familjeveckan!
    Den brukar vara jättemysig, har jobbat på den tidigare.

  • elims

    Tili
    Två veckor bara. Hade gärna stannat längre men det går inte denna gång...

    får kanske kolla på Fox, men jag har för mig att det är ganska mycket tryck på de kläderna också

  • elims

    Hittade fina chinos till sonen på lindex för 129 kr! Jag är helnöjd

    Tänkte överraska familjen (å maken!) med att sätta ihop en digital fotobok till sonens 1-årsdag över hans första år i livet. Håller på som bäst med att välja ut bilder, samla på mig text osv. Någon här som möjligtvis har testat någon av nätets fotoböcker å har någon att rekommendera?
    Funderar på www.ifolor.se, men jag vet inte...

  • elims

    Tili
    Har aldrig gjort scrapbooking, men jag tycker det här verkar roligare faktiskt.

    Tycker ändå att den mest prisvärda jag hittat är www.ifolor.se (behöver 4 böcker totalt så det kommer gå på en tusenlapp) och så kan man skapa böckerna båda online och offline. Vet inte hur deras fotoprogram är att jobba med bara, men det återstår väl att se...

Svar på tråden Hey Jude! Del 13.