Anonym - Jag funderade just på VARFÖR egentligen sjukdomen skulle bli bättre efter förlossning, tack för svaret. Tänkte mer att det kunde handla om hormoner på nåt vis, och att det i så fall skulle kunna bli bättre även efter kejsarsnitt. Men jag siktar ju hur som helst på vaginal förlossning, min förlossningsrädsla jag hade innan jag blev gravid är borta konstigt nog.
Neko - Kan tänka mig att man har mer ont efteråt när man haft vestibulit, men då har man ju sin härliga bebis i alla fall :) Fantastiskt att även din vestibulit försvann!!
Anonym lugn! - Såg nu att du skrev att ingen verkade bry sig om att du hade vestibulit på förlossningen, det är också en rädsla jag har, att inte bli tagen på allvar. Men bara man själv kan beskriva hur man vill ha det med glidslem, försiktighet vid undersökningar och ev. bedövningssalva, så får man väl ha överseende med denna okunskap som fortfarande finns...
Tror ni som fött att det hjälper med bedövningssalva när huvudet ska ut? Läste i en förlossningsberättelse av en tjej som iofs antagligen inte hade vestibulit, att hon tyckte att det hjälpte. Kanske mest är psykiskt det hjälper, jag vet inte...