• Tinastina

Ung Mamma

Vart anser du att gränsen går för att vara Ung mamma?
    Är 21 år och fick min dotter när jag var 20.
    Har hela tiden varit instoppad i gruppen Ung Mamma.
    Min Barnmorska säger det, folk jag träffar på stan, läkaren, på BB klassades jag som ung mamma.
    Min mormors bror som är överläkare på barnsjukhus säger att jag är en Ung mamma.

Skrev ett blogg inlägg om att vara ung mamma och fick kommentarer om att ung mamma var man inte försen man var typ 17...???

Hur resonerar ni??

http://mammasomung.blogg.se

• Svar på tråden Ung Mamma
  • senixxa

tror det beror på hur man väljer att se på det enligt suzz 89 e jag en äldre mamma *snyft * nä var glada när nån säger ni e en ung mamma det e inget negativt alls tycker jag iaf *ler*

• SmBacke

jag e snart 22 och väntar mitt 3e barn. jag e en ung mamma. men de behöver väl inte vara nått negativt?

• Cara Mia

Men jag tycker det är lite konstigt. Jag blir 23 iår. Var 22 när jag fick min dotter. Så jag antar att jag är en ung mamma. Men när min mamma fick mig vid samma ålder. Då var det helt normalt..

• SmBacke

ja jag menar de. tycker bara de e posetivt att vara ung när barnen e små.

• ullis83

Ung mamma enligt min mvc är upp till 23 år..hamnade i "ung mamma gruppen" med nöd och näppe när jag väntade sonen

Älskar mina pojkar så mycket
  • senixxa
    Cara Mia skrev 2009-02-12 11:04:36 följande:
    Men jag tycker det är lite konstigt. Jag blir 23 iår. Var 22 när jag fick min dotter. Så jag antar att jag är en ung mamma. Men när min mamma fick mig vid samma ålder. Då var det helt normalt..
    ja tyvärr e det ju så att tiderna förändras och idag ska man ha benämningar på allt
  • Sizin

hahaa nej jag tror ej de va så normal då som det är nu..x) iallfall va man har hört.. Jaa man ska vara glad för man är ungmamma, vi orkar ju mer och hämtar oss snabbt efter en förlossning, fick höra från en barnmorska att jag var gjord för att födda barn för jag var så lugn och duktig fick massa beröm hahaha.

• Cara Mia

Ja jag skulle inte vilja vänta nå längre om jag fick välja om. Våra föräldar är ju fortfarande rätt "unga". Mamma är 44. Så hon har mycket ork över till sitt barnbarn

Kommer ihåg en tjej jag gick gymnasiet med. Hennes pappa var 70+ tror jag. Det är ju inte heller roligt..

• Sizin

hahaa min pappa han är 50+ och har två småttingar med sin nya flama dom är 7 och 3 år x)

Svar på tråden Ung Mamma