• marsed

BH-storlek efter amning?

Frågan är till er som ammat 6 månader eller längre. Vilket kup-storlek hade ni innan graviditet, under graviditet, under amningen och återfick ni sedan er ursprungliga efter amningen eller hur mycket större/mindre blev den???

Jag hade 80C innan, 80D-E under graviditet, 80F/G nu under amningen. Skulle ju gärna vilja ha tillbaks min C-kupa när jag ammat klart. Hur har det varit för er andra?

• Svar på tråden BH-storlek efter amning?
  • lill linda 82

jag hade då en full A kupa innan, hade C då jag ammade
    och efter att ha ammat första barnet 3 månader och andra barnet 11 månader så har jag inget alls... Det är tur om bhn sitter på plats överhuvudtaget. Nästan omöjligt att hitta nåt som passar.

• Flickan och kråkan

Jag hade 70c innan graviditet. Direkt efter förlossningen 70f/g. Minskade efter hand. Slutade amma efter 9 månader då jag sinade pga graviditet och var då nere på 70c igen . Är gravid i v.27+1 och tillbaka på 70e *suck*. Hoppas på samma utveckling som sist.....att de krymper tillbaka.

• luull

jag hade 75B sen fick jag 90D efter amning så vart det 85C men nu med anndra så är man uppe i 90D igen

• AlvaLovisa

70B innan, 75D under amning, 70C 2 månader efter att jag slutat amma. Hoppas på att få krympa lite till så jag kommer i mina gamla bh:ar

• Dixie

mina återgick till samma storlek - inte riktigt samma form, men de fyllde ut bh!

• pigglet

Mina är också tillbaks på samma storlek, men inte form... Synd, jag gillade dem verkligen under graviditet och amning.

• Moll

Innan: 70E
    Under graviditet: Ökade successivt upp till 75H
    När mjölken rann till efter förlossningen fick jag inte plats i min amningsBH i 75H, men sedan funkade den några månader.
    Under amning: 75H-75G-70G (blev mindre och mindre)
    Efter amning: 70F
    Efter ytterligare viktnedgång: 70E

Så nu är jag tillbaka i samma storlek som innan - de ser dock lite annorlunda ut i.o.m. att de varit så stora och huden är uttänjd.

• Duckan74

Samma storlek innan graviditet som under graviditeten, 70D-E. Under amningen hade jag 70G. Nu är jag tillbaka på samma storlek som innan men med slappare byst.

• marsed
    Vad kul att så många svarat! Jag är inte speciellt förtjust i mina nu under amningen. Får så ont i axlar och rygg pga tyngden och dessutom kan jag inte ha några av mina snygga tunikor eftersom brösten är för stora. Trist att månad efter månad bara ha amningströjor eller stora t-shirts.....

Efter första dottern återfick jag en snygg byst men det var ju för 17 år sen och jag kan redan se nu hur mycket hängigare dom blivit så har inte stor förhoppning om att få tillbaks min snygga byst....men storleken hoppas jag på iaf!
Svar på tråden BH-storlek efter amning?