• Viktoria74

Träna med bebis

Nu har jag investerat i ett träningskort på SATS. Dom har också barnpassning och hoppas kunna lämna Maja, 6 mån, där nån liten stund varje vecka. Är det någon som har provat på barnpasning i samband med träning? Hur har det gått, min lilla är ju rätt så liten ännu.

• Svar på tråden Träna med bebis
  • KajsaSthlm

Jag har inte testat ännu, men tänkte prova i höst.

Har hört mig för lite och de vill gärna att man kommer lite tidigare innan träningen de första gångerna så att barnet får vänja sig vid miljön i lugn och i ro. Skulle det bli problem så kommer de ju bara och hämtar en vid det pass man håller till. Jag tror inte heller att de byter blöjor, utan det får man göra själv om det skulle hända en liten olycka.

Min tjej är 8½ månad. och då kan de ju börja bli skepiska mot främlingar, så vi får väl se hur det går. Dock har hon inte visat några sådana tendenser ännu.

Jag tänkte testa. Funkar det så funkar det. Jag kommer att vara beredd på att jag kanske får träna med lite avbrott. Det är bättre än inget. Skulle jag få träna helt i lugn och ro så är det bara bonus .

• mailman

Min kille e 12v o det funkar bra på Sats!!!

• Milda

Vi använder barnpassningen på SATS några gånger i månaden. Första gången var hon runt 4-5 månader. Det har gått superbra hela tiden. Det är ofta så mycket action inne i barnrummet så hon haft massor att titta på. Tjejerna som jobbar där är oxå jättegoa. I början var jag supernervös och kände mig jättestressad när jag tränade. Nu är det jätteskönt att träna för att jag vet att hon har det roligt. Det så bra att slippa vänta på att pappa ska komma hem.
    Nu är ju alla barn olika. Det har aldrig varit några problem att lämna bort Emilia till andra. Det händer inte så ofta men när vi gör det så tycker hon oftast att det är kul. En kompis till mig däremot provade att lämna in sin son på barnpassningen 3-4 gånger men det gick inte, han bara grät. Man får prova sig fram helt enkelt.

• prayer

åh tänk om mitt gym kunde erbjuda sån lyx!!Skulle betala ganska mycket för att få träna en timme om dan med barnpssning på gymmet. Är man där så att dom kan säga till om det är nått så skulle jag lätt lämna där och sen träna!!

Svar på tråden Träna med bebis