• Anonym (storbyst)

Stora bröst = problem o tuttsvett.. Bra bh? tips!

Jag har ganska stora tuttar o har problem med att hitta rätt bh. Jag har försökt med 80 dd och tuttarna sitter bra ett tag men sen är det så att det "hänger" över..och det vill jag inte..känns obekvämt..
    Tycker att det är svårt att hitta rätt..

Va in på affären "triumph" och ville ha hjälp,tyckte att jag fick rätt storlek men icke..Känns bara obekväm o sitter fel..

Har hört talas om en affär som heter "Underverket" men känner att det är ganska dyrt med en bh för 600-700 kr eftersom att jag ahr dåligt med pengar just nu..
    Kollat i de mesta affärer..
    Någon som har tips på bra stället att köpa bh på?

Eftersom jag inte hittat rätt bh så går jag oftast i sport-topp men det känns ofräscht,luktar fort "tuttsvett" och får ofta tvätta topparna..

Hoppas någon mer där ute har samma problem..eller är det jag som är snål,och oerfaren?

• Svar på tråden Stora bröst = problem o tuttsvett.. Bra bh? tips!
  • KlasStures mamma

Jag har också jätte problem med att hitta BH. Lindex är de enda som har ibland. Och de är inte särskillt snygga... 4mom.se verkar ha många olika stora storlekar. Även sallyochsara.se. Men jag har inte tagit tag i och provat beställa. Men jag kom över sidorna här på fl på tråd med andra med stora bröst så de är rekomenderade av andra som handlar där. Hopas det kan hjälpa dig!

• Anonym (storbyst)

Ok. Tack för tipsen! Ska gå in o kika få se.
    Tycker du oxå att det är dyrt med bh för "oss med större" bröst?

Visst lär man ha en bh som sitter bra o håller dom på plats..men jag vill inte att det ska kosta hur mycket som helst..

• Anonym (70DD)

Du kan få hjälp med att prova ut rätt BH, utan att betala en krona - det är ju inte köptvång Jag har själv jobbat i underklädesbutik och det var många som ville bli uppmätta, men som inte köpte något.

• KlasStures mamma

Ja de är hutlöst dyra i specialbutikerna. Men på desse adresserna har jag för mig att de var inom rimlig prisklass.. Om jag inte minns fel ;) Jag har 75DD i de BHarna jag har köpt på Lindex. Men det är bara den sorten. Annars behöver jag större kupa. Finns inte i butikerna. Då måste jag ha typ 80 eller 85 och då sitter de ju helt fel! Så jag är för smal... Ända gången kan jag berätta :)

• Anonym

hej, jag undrar oxå var man kan hitta storlek större, jag har 80G .

• 010306

Underverket är bra om du bor i närheten & som sagt du behöver ju inte köpa. Köpte en Chantelle där & dem finns ju på lindex oxå. Kostade 500:- & va väll bland deras billigaste.Tycker annars att Triumpf är helt okay oxå.

• Sfinxen

Har 75G och köper alla mina BH:ar från Bravissimos nätbutik i Storbritannien, deras minsta kupstorlekar är C och sen går det bara uppåt. Passar inte BH:n är det bara att returnera och så får man en ny storlek eller pengarna tillbaka. Lite dyrare än HM och Lindex, visst, men de har ett mycket större utbud och bra kvalitet. De har också en klädlinje skuren för storbystiga, har aldrig annat än deras toppar på mig längre.

• Anonym (storbyst)

Jag har ca 10 mil till affären "Underverket" och hade tänkt åka dit o få hjälp med rätt storlek.

Men jag undrar en sak.. Jag vill helst ha "fodrade" bhs eller fodrade...ja ni kanske förstår vad jag menar..eller finns det bhs utan som inte gör att man får "strut"tuttar..

Hoppas ingen missförstår mig nu....

Är det bravissimos.se eller com?

• Senap

I Sthm finns details och change som båda ger bra hjälp och har stora storlekar.
    Gustaf Mellbin i gamla stan har också... och en till *får leta upp namnet* som också har.

Det finns alla möjliga sorters BH som formar utan att vara stoppade, förminskar, förstorar osv. Men det är värt de extra pengarna en bra BH kostar.

Tvätta inte BHn i maskin. UTan handtvätt. För att få bort missfärgningar tar du vanligt handdiskmedel och gnider in, låt ligga 5-10 min och kölj sedan och handtvätta som vanligt.

På din beskrivning så låter kupan för liten och omkretsen för stor. Men det är svårt att säga då jag inte ser.
    Tänk på att du ska hälla in tutten i kupan. Man kan tom behöva ta ett tag bakifrån och lyfta fram bröstet så det kommer in i kupan.

My sugar is raw
  • Anonym (storbyst)

Jag testade mig för. Men jag är så kass på hur mycket det blir i svenska pengar..

Måste ta tag i detta med rätt bh nu..tänkte beställa från sallyochsara.se men känner ändå att jag bör ta reda på vilken storlek jag ska ha..så att jag slipper skicka efter en och sen ska jag ändå ha en större storlek...

• Senap
    Svar på #11
    Gör det då på en riktig BH-butik för storbystade. Lindex mm har ingen koll.
    My sugar is raw
  • 010306

Den jag köpte var då inte strutformad, gillar inte heller sånna bh ár *huu* finns ju push ups till G kupa tom där, axelbandslösa osv.

• timri

Handlar bh hos Triumph och Change, finns stort och bra urval av bh:ar i större storlekar.

• Anonym

På den tiden jag hade stora bröst köpte jag stadiga sportbehåar från Lindex eller Ellos, kostade 200-300 kr. Det var det enda som funkade om man ville ha allt innanför behån och så fick man det lite tillplattat. Har varit ett par ggr på Underverket, men ders sortiment är inte så stort.

• Anonym (storbyst)

Tusen tack för alla bra tips!

Jag ska gå till triumph eller "underverket" och få till rätt storlek..

Jag kanske har för liten kupa o för stor omkrets..va vet jag ;) Måste få ordning på detta nu iaf.

• Anonym

Triumph och Lindex har, som redan nämnts i tråden, rätt bra BHar i de storlekarna som TS dras med.

Det är såklart jättetråkigt att det ska behöva kosta så himla mycket med en bra BH bara för att man är större utrustad men du kan i alla fall vara nöjd att du "bara" har 80DD, den storleken kan man hitta hos nästan alla återförsäljare av bra BHmärken.

Min sambo går runt med 80GG och det är ett helvete att köpa underkläder.
    Vi har lärt oss att det är lika bra att lägga uppåt 800 kronor per BH då det lönar sig i längden.

Ibland hittar man en billigare för runt 400 kronor men det slutar alltid med att dom brister i kvaliteten och går sönder.

Så jag rekommenderar, även om du nu inte har GG utan DD, att lägga de pengar som kanske behövs för att få riktig kvalitet.

Svar på tråden Stora bröst = problem o tuttsvett.. Bra bh? tips!