-
har ett jobb där jag springer mycket och har speciella arbetskor.. nu efter 1 år på jobbet har jag fått fotsvett. riktigt sur stinkande odör som man känner på mils avstånd..finns det någon vänlig själ som vet vad man kan göra åt detta? finns det bått man kan köpa, nått medel??? panik!
-
Svar på tråden vad göra åt fotsvett? panik
-
Finns ju fotdeo...sen har det mycket med att göra vad för strumper man använder!!
-
Fila fötterna ordentligt! Bara tvätta hjälper inte!
Så, fila först och sen kan du ta kroppsskrubbcreme och skrubba fötterna för att sen tvätta och använda någon typ av fotvårds/antiodör spray eller creme (finns att köpa på dom flesta stormarknader) -
jo men jag ahar använt olika strumpr typ hela mitt liv och ALDDRIG haft problem med fotsvett..har inte gjort något annorlunda änndå har dessa problem uppstått? varför..men sån här fotdeo hur effektivt är det? hur fungerar de?
-
gå till apoteket och köp absolut torr (tror jag det heter). Det tar bort svetten helt ok hållet i flera dagar.
-
Förr fanns nåt som hette "Absolut torr" på apoteket. Kan mycket väl finnas än. Det är nån spritliknande deoprodukt som kan användas på ställen där man svettas mycket, och som helt tar bort problemet, man blir torr och svettas inte alls där man använt produkten! Fötter/under armarna etc...
Och jobbskorna kan du stoppa i inläggssulor i. Gärna redan när de är nya, och byta med jämna mellanrum. Då håller sig skorna fräscha! -
så det här absolut torr kan användas på fötter oxå? låter ju perfekt. tack för svaren. inte så kul att stå i omklädningrummet efter jobbet och dra av skorna när man trängs med andra jobbarkompisar :)
-
kollade på min flaska och där står det att man även kan använda det på händer och fötter.