• Bebbe2006

Hur göra så att ingen kan tagga mig i ett foto på facebook?

Jag vill inte bli taggad i mina vänners foton på Facebook, men det verkar inte finnas någon inställning för sånt.

Någon som vet?

• Svar på tråden Hur göra så att ingen kan tagga mig i ett foto på facebook?
  • MajasMat

du måste väl godkänna när folk taggar dig.. då kan du ju bara neka det..

• Arga Klara

Det går inte, men du kan ta bort taggar när någon har gjort det.

• Bebbe2006

Wow vilka snabba svar!

Hann precis bara ut för att hitta en annan tråd där det diskuteras. (Visste inte att den fanns)

Det går som sagt att ta bort taggen om man hittar den. Men då kanske det är för sent.

Jag skulle gärna se att man fick godkänna först. Tycker att det skulle vara en självklarhet.

• Justess
    Bebbe2006 skrev 2009-02-12 18:46:16 följande:
    Wow vilka snabba svar!Hann precis bara ut för att hitta en annan tråd där det diskuteras. (Visste inte att den fanns)Det går som sagt att ta bort taggen om man hittar den. Men då kanske det är för sent.Jag skulle gärna se att man fick godkänna först. Tycker att det skulle vara en självklarhet.
    Nu är iofs risken att någon skulle publicera en "olämplig" bild på mig minimal, men jag håller med. Vill inte bli taggad av vem som helst. Mina vänner som jag litar på, ok, men de som är mer "bekanta", nä dessa ska inte tagga mig. Du får starta en FB-grupp om godkännande av taggning
    Lär dig digi-scrappa: www.digitess.blogspot.com/
  • c0ol
    Bebbe2006 skrev 2009-02-12 18:46:16 följande:
    Wow vilka snabba svar! Hann precis bara ut för att hitta en annan tråd där det diskuteras. (Visste inte att den fanns) Det går som sagt att ta bort taggen om man hittar den. Men då kanske det är för sent. Jag skulle gärna se att man fick godkänna först. Tycker att det skulle vara en självklarhet.
    Nej varför det? meningen med facebook är öppenhet.
  • c0ol

övrigt tycker jag det är bra att bli taggad, för då vet man ju att bilden finns där, om ingen taggar bilden så får du ju inte veta att den ligger ute.

• Justess
    c0ol skrev 2009-03-07 18:43:00 följande:
    Nej varför det? meningen med facebook är öppenhet.
    Nja, det är väl en sanning med modifikation. Man kan ju välja vilka som ska besöka ens sida, se ens bilder och logg osv. I och med att man kan begränsa allt detta borde man väl även kunna välja om man vill bli taggad av andra?

För mig är FB ett otvunget sätt att hålla kontakt med de jag sällan träffar eller bara för att lätt meddela mig med någon om man inte har lust att tillbringa en timme i telefonen. Jag vill inte vara "kompis" med hela världen, jag vill välja vilka jag har kontakt med.
    Lär dig digi-scrappa: www.digitess.blogspot.com/
  • c0ol
    Tess7709 skrev 2009-03-07 18:47:03 följande:
    Nja, det är väl en sanning med modifikation. Man kan ju välja vilka som ska besöka ens sida, se ens bilder och logg osv. I och med att man kan begränsa allt detta borde man väl även kunna välja om man vill bli taggad av andra? För mig är FB ett otvunget sätt att hålla kontakt med de jag sällan träffar eller bara för att lätt meddela mig med någon om man inte har lust att tillbringa en timme i telefonen. Jag vill inte vara "kompis" med hela världen, jag vill välja vilka jag har kontakt med.
    Ja men du godkänner ju hur favebook fungerar när du reggar dig, och om tex jag skulle lägga upp en bild på dig, så får ju såklart mina kompisar se den.
    Sen som jag skrev så är det väll bättre att du ser att den blir taggad och vet att den finns där än att om jag tex lägger upp en bild på dig på bilddagboken, du har väldigt liten chans att få reda på att den finns där.
Svar på tråden Hur göra så att ingen kan tagga mig i ett foto på facebook?