• Jen nifer

Hemmamamma?

hemma mamma.. vet inte om ja får kalla mig det.

Men jag har medvetet låtit bli att aktivt söka jobb för att jag inte vill ha min dotter på dagis hela dagarna. Min dotter är 2 år och går 12 timmar i veckan, 3 timmar månd-tors

Nu har vi också valt att skaffa nästa barn, så min äldsta dottern iaf vara 4 år innan det blir dags för längre dagar på dagis, förhoppningsvis äldre än då, eftersom ja inte vill sätta nästa barn på dagis för tidigt heller såklart:)

Jag skulle lika gärna kunna vara hemma mamma helt, men min dotter älskar henne mysiga lilla dagisavdelning.

Mollys mamma
  • Jen nifer

kan tillägga att vi inte har några bidrag här.. Vi lever på sambons lön och barnbidraget då:) Har villa osv.. Han får ut ca 20-22 tusen efter skat.. Vi klarar oss, kanske lever vi ingen lyx. Men då föredrar ja hellre att kunna va hemma med barnen. De är lyx för mig:)

Mollys mamma
  • Jen nifer
    pigglet skrev 2009-02-12 19:51:48 följande:
    Hej hej! Har varit hemma i 7 år nu, jobbar ibland 20% så min man får vara hemma en dag/vecka. Skönt att få komma ut och träffa lite annat folk ibland faktiskt, och så är det ju roligt att maken vill vara hemma också.De 2 äldsta barnen har börjat på dagis när de varit ca 4 år, 2-åringen är hemma än. Jag trivs allra bäst när alla är lediga och hemma med mig, längtar till sport- påsk- och sommarlovet!Det sägs att barnen är små så kort tid - lika bra ta vara på den!
    tycker det låter kanon!

När vårat nästa barn blir lite äldre så kommer jag endast söka mig till lite extra jobb/vikarie. Kan man hoppa in och jobba några dagar i månaden. Blir en liten extra slant till sparbössan, och man får komma ut och få det sociala. Samtdigt kan barnen då vara hemma med mig:)
    Mollys mamma
  • Jen nifer
    3busungar skrev 2009-02-16 22:02:35 följande:
    kan tillägga som så att här där vi bor finns det inget vårdnadsbidrag.lite synd ,för det gör att det kanske är mer "okej" att man är hemma..
    varför skulle de va mer okej? :D Vi har inget heller.. Hade ju iaf varit mer lönsamt. Men det bryr jag mig inte om :D
    Mollys mamma
Svar på tråden Hemmamamma?