Drömmarnas trädgård
Så oerhört dåligt och fullständigt intelligensbefriat barnprogram. Båda mina barn vill byta kanal när det går. Undrar bara varför svt köper in sån dynga?
Så oerhört dåligt och fullständigt intelligensbefriat barnprogram. Båda mina barn vill byta kanal när det går. Undrar bara varför svt köper in sån dynga?
Puzzel skrev 2009-02-12 20:44:02 följande:
ha ha.. ;) Pontepinerna må va söta, men iggle piggle och upsy daisy är ju stenkorkade! he he..
Puzzel skrev 2009-02-12 20:58:41 följande:
Ja, men barn är inte dumma. Även om skaparna verkar vilja tro det. Tror mer att det är färg och form som lockar, men de säger så fåniga saker och den där irriterade speaker rösten.. vojne vojne
Men som sagt mina högintelligenta barn väljer bort det.. (Alltid retar jag någon nu) hi hi ; -)
Puzzel skrev 2009-02-12 21:20:03 följande:
Jag tror att skaparna till drömmarnas trädgård och teletubbies var ganska höga när de fick idén...
Näe, det är amerikanare som brukar vara det. Engelsmän, de är så där från födseln. (vem kommer inte ihåg Monty Python? ) :)
men hörni, tänk vilken underbar bekymmersfri värld iggle piggle, upsy daisy & Co har....o ha Makka Pakka som en ständig ansiktstvättande kompis som ställer upp i vått o torrt
Tack för att ni finns
Och min 1½ åring älskar det. Den "ser ut" som henne (knubbig och lite otymplig), och låter som henne - massa obestämbara ljud och läten. Och så spelar de skitbra musik (tycker hon) som är världsbäst att dansa till.
Tackar gudarna för skiten
Min dotter på 21 månader älskar både I Drömmarnas Trädgård och Teletubbies! "Tubbies" kallar hon dem för och hon kan alla fyra namnen.
Teletubbies tilltalar barn för att de härmar varandra när de pratar och för att de upprepar allting de gör och säger, det är ju faktiskt på det sättet som barn lär sig. I Drömmarnas Trädgård är namnen lätta för barn att säga (svåra för oss vuxna) plus att figurerna påminner om Teletubbies.
Jag tycker definitivt att de programmen är bättre än t ex Lillstrumpa och Syster Yster (av Staffan Westerberg).
Bra att du tog upp Staffan, där kan vi VERKLIGEN prata kvalitet som svt köpt in. Vilse i pannkakan väcker väl varma minnen? Sosseterror på högsta nivå!
Haha.. ja Lillstrumpa och Syster Yster kommer man ju ihåg att man tittade en del på när man var liten. Jag tyckte till o med om det har jag för mig. Men jag vet inte om jag hade vågat se det nu för då hade man väl seriös undrat vad det var man uppskattade när man var liten :P ;) haha..
I drömmarnas trädgård.. vad ska man säga? Riktigt tråkigt och skumt program. MEN, båda mina pojkar (1½ och 3½ år) tycker om den och sitter still och tittar fint på det, till min förvåning. Jag satt nämligen under första programmet jag såg och undrade om det verkligen finns barn som skulle gilla sånt här konstigt. Men ja, tydligen! ;)
Nu börjar jag vänja mig vid programmet.. haha.. men det är ju fortfarande riktigt skumt. Förstår inte heller hur borta man måste vara för att ha suttit och snickrat ihop nåt sånt här.
MIn son gillar också den.
Och den är ju inte våldsam på något sätt.
Inte så kul för mig att titta på men helt okej för barn.