• JoiPoi

Åkpåse till 2åring....!?

Alltså jag hade en teutonia mistral till dottern när hon va mindre men den åkpåsen sålde jag iväg med vagnen, sen har jag en emmaljunga scooter med sånt sk "åkpåse överdrag" så har aldrig riktigt haft en schysst åkpåse Dottern är 2år drygt o älskar att bädda in sig med filtar osv i UJ:n men det är ju schysstare med en åkpåse, kan man köpa en till ett sånt stort barn,eller känns det helt knäppt!? Passar nån åkpåse till en 2åring!?

• Svar på tråden Åkpåse till 2åring....!?
  • N i n n i e

Åkpåse och leriga stövlar är ingen hit jag lovar! Flört Filt och fotsack (som du har i Scootern) är väl att föredra tycker jag! Och åkpåsen är svårare att ta bort om man går in i en affär eller så. Blir alldeles för varmt i åkpåsen inne...

Och snart är det vår (optimist! ) så då behövs ingen åkpåse! Cool

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Jag köpte ny åkpåse till vår 2.5åring. Från babyproffsen,kallas kanske för sovsäck men är till för vagnen fast det inte är hål för sele på den. mammut heter den och kostar 1100kr. Värd varenda krona. Jag tar alltid av skor när han ska sitta i åkpåsen. Jätte varm å skön!

• JoiPoi

Ja men är det inte lite mysigt med åkpåse Kom igen då
    Vill ha en hihihi nä men snart blir det iof vår oxå...

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    JoiPoi skrev 2009-02-12 22:27:44 följande:
    Ja men är det inte lite mysigt med åkpåse Kom igen då Vill ha en hihihi nä men snart blir det iof vår oxå...
    Jag skulle inte kunna vara utan allafall.
  • SmileyMalin

jag fick med en när jag köpte en Brio Race till dottern (2½ år).
    Trodde inte jag skulle använda den alls men har den nu hela tiden istället Perfekt när det var -17 ett tag!

• ami

7am B212e passa ända till 4 år. Går att öppna nertill för skorna. Vi ha den oftast öppen och viker om Mini. Sitter jättebra i UJ, man sätter fast den så den inte glider el dyl. Super! Funkar ju som sovsäck med. Dock ganska dyr, ca 1800 kr. Men väldigt, väldigt bra. Går även att förkorta i olika längder.

• Jessica24

Det finns ju åkpåsar som är öppna nertill.
    Vet att min syster nyligen köpte en sådan till deras UJ.

• Madge

Stadium har ju en stor sovsäcksliknande åkpåse.

Det är sååå mysigt med åkpåse, men dottern (1½) tycker inte om åkpåse längre...

• La Lola

Min dotter hade en helt vanlig barnsovsäck från JYSK.
    Billig var den oxå.

N i n n i e skrev 2009-02-12 22:20:34 följande:
    Åkpåse och leriga stövlar är ingen hit jag lovar!
    Nä, men få stoppar nog ner sina barn i en åkpåse utan att ta av skorna!

Här sover de flesta barn utomhus på förskolan oxå o då är ju inga skor på heller.
    *mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • N i n n i e

Om man har ett barn som mest sitter i vagnen funkar det ju att ta av stövlarna, men har mabn en liten som vill studsa upp och ned blir det lite jobbigt. Flört

• Puffis5

Hej!

Såg att ni diskuterar åkpåsar. Jag har köpt en som heter Cab-on. Det är som en åkpåse men utan botten. Jag har en skinnfäll i kärran och täcket spänner jag sedan över. Väldigt smidigt! Den är enkel att ta av i affärer och samtidigt varm eftersom den är i tjock fleece. Mina barn älskar den och den är snygg också! På samma ställe säljer dom också dynor med fotsäck som passar till täckena.

Adressen är www.cab-on.se.

• JoiPoi

Åh den ser mysig ut men är den inte väldigt stor!?

• Puffis5
    Svar på #12
    Täcket är inte stort eftersom resåren ska vara under vagnen. Att den är bred upptill gör ingenting för det är mysigt att vika upp täcket när det blir kallt. Som jag sa så älkar barnen den.

Jag har en Babyproffsen jogger och det funkar superbra!
Svar på tråden Åkpåse till 2åring....!?