• cooki

Vart parkera i Stockholm under helgen?

Vi ska till Stockholm i helgen (lör-sön) och skulle vilja ha tips på billiga parkeringsmöjligheter. Vi kommer vara uppe runt 12-13 nångång, då är det kanske fullt överallt!?

Vi kommer bo nära centralstationen.

• Svar på tråden Vart parkera i Stockholm under helgen?
  • Viewsonic

På gatan är det gratis på helgerna, iallafall på söndagarna, är jag nästan säker på.

• Nyfiken gul

I innerstaden kan ni glömma att parkera då det är ruskigt svårt att hitta en ledig plats och det kostar dessutom ungefär 100 kr i timman att parkera..

Måste ni ha bilen i innerstaden? Ananrs är tipset att parkera en bit utanför och ta T-banan in till city.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Viewsonic

Det är färre bilar parkerade på helgerna.

• AngelOfHarlem

Nja, jag tycker allt att det går att hitta en p-plats även på helgen. Vi brukar ställa oss uppe vid Tegnerlunden. Där brukar vi ha tur. Det kostar inte 100 spänn i timmen!
    Nyfiken gul skrev 2009-02-12 22:23:58 följande:

I innerstaden kan ni glömma att parkera då det är ruskigt svårt att hitta en ledig plats och det kostar dessutom ungefär 100 kr i timman att parkera.. Måste ni ha bilen i innerstaden? Ananrs är tipset att parkera en bit utanför och ta T-banan in till city.
  • Viewsonic

Valhallavägen finns det alltid plats på helgen. Ta T-bana till Stadion, ett par stationer från Centralen där ni bor.

• Emerun

Kolla på kajen vid Nationalmusèum, Blasieholmskajen, är det tomt där så är det gratis. Kolla oxå p-husen, brukar finnas dygnstaxa som är billigare.

• cooki

Vad kostar det att åka tunnelbana då? Var inne på sl.se och sökte, men hittade inte priserna för min sökta resa.

Såg att man kunde parkera vid Älvsjö för 10kr, sk infartsparkering. Är det nåt man borde satsa på?

Vi behöver alltså inte ha med bilen in till stan, men vi tänkte ta en tur till Barkarby outlet, så det blir väl nästan smidigast med bil!? Vi kommer söderifrån.

• cooki

Jo, det hittade jag, men hur många zoner och så vidare blir det?

• Viewsonic

Köp ett klippkort på Pressbyrån på Centralen.

Svar på tråden Vart parkera i Stockholm under helgen?