• Clio

Hur är egentligen Gustavsviks äventyrsbad?

Vi hade tänkt att åka på en lite badweekend med våra barn 4 och 7 år gamla. Har kollat runt lite och Örebro lockar ju men när jag läst lite så verkar det mer vara för större barn. Tycker ni att det stämmer. Vår 7-åring är extremt försiktig i vattnet och vår 4-åring är som en säl.
    Vi bor i V:a götaland så har ni ngr andra förslag så får ni gärna dela med er.

• Svar på tråden Hur är egentligen Gustavsviks äventyrsbad?
  • ucka

Det är nog mer för lite större men vi har varit där med en 6 och en 3 och de har haft väldigt roligt ändå. De kan inte åka alla vattenbanor men gillade att titta på fiskarna bubbla och vågorna.

• JWM

fler som har något om gustavsvik?

• DarkLink

Gustavsvik är ett ganska "hårt" äventyrsbad. På ena kortsidan finns det en "vildfors", alltså olika vattenkanor där det är sjukt strömt. Man åker ner i etapper lixom. Det är inget för ungarna, dom åker under vattnet och dras med.

Sen finns det en rutchkana som är som en stor tratt. Man åker ut i tratten och snurrar några varm och sen ramlar man ner i botten. Sen finns den röd rutchkana, inte heller något för barnen, det går asfort (man måste ligga ner med armarna i kors typ)

Det finns lite för mindre barn, bland annat ett piratskepp i vattnet och sen finns det en djup pool där man kan dyka ner och kolla på fiskar genom akvarieglaset.

Jag tycker det är jättekul, men inte dit jag åker med barn direkt. Vi brukar åka till Aquanova i Borlänge, det är skitbra! Men det är kanske lite långt. Jag tror att det finns ett till aquanova längre söder ut, googla det!

• Veladis

Jag tycker Gustavsvik är ett fantastiskt bad, fast för äldre barn.
    Vi bor i Örebro. Vi var där med vår 7-åring (försiktig) och vår 4-åring (säl, liksom er) för tre veckor sedan. Man måste vara med barnen hela tiden om de inte är simkunniga (dvs kan simma 200 m och klara oväntade situationer i och under vatten). Det mesta är för större barn, visst de klarar vildfors, vågor och vattenrutschbanor, men de behöver en vuxen hos sig hela tiden då det är mycket folk och mycket som kan hända. För de mindre barnen finns ett gulligt barnvattenland, men för mittemellanålder, typ mellan 4-8 finns inte så mycket. De flesta vattenrutschkanorna är från 7 år, även om yngre barn åker dem. Det finns flytvästar att låna.
    Fast vi hade kul. Men det var rätt jobbigt för oss vuxna.

Svar på tråden Hur är egentligen Gustavsviks äventyrsbad?