• PALGBG

Tips önskas! Bästa förskolan i centrala och västra Göteborg?

Hej, vill omplacera min son som är 3 1/2 år. Vill ha tips på fantastiska, kreativa och roliga förskolor/kooperativ där han kan få utvecklas och framför allt få en meningsfull vardag. Det kommunala "dagis" han är på idag är visserligen inte underbemannat men totalt understimulerande för honom. Dessutom är maten undermålig.
    Behöver pepp och tips omgående! Situationen måste förändras.

• Svar på tråden Tips önskas! Bästa förskolan i centrala och västra Göteborg?
  • hallon2

När du skriver att din som är understimulerad?
    Vad menar du då? Vad saknar ni?
    Och maten? Vad är det ni saknar?

Har några tips på förskolor ;) Men undrar mest vad ni söker ?

• PALGBG

Hej Hallon2, ja det finns mycket åsikter men eftersom han fortfarande är placerad på småbarnsavdelningen pga "platsbrist" så får han leka med småbarnssaker. Hänsyn tas i litet utsträckning till hans behov att pyssla, pilla, bygga, baka osv. Personalen är gullig men det är väldigt besvärligt att leva upp till det de skriver på sin hemsida, att de gör utflykter och att utevistelse är viktigt. De är ute 1 timme per dag och bara en gång. Om de gör en utflykt (vilket händer 1 gång på 2 månader) släpar de bara runt barnen ett par kvarter utan något mål, ja om de inte passerar någon spännande "affär" som personalen vill besöka. Gården ärliten och knappt möjlig att cykla på. Som förälder har vi försökt att ställa krav på att det ska hända mer spännande saker som utflykt eller fri lek gemensamt på storbarnsavdelningen osv men det hörsammas sällan. Maten i stadsdelen lagas i storkök och består oftast av halvfabrikat. Vi vill ge honom mer. Som det är nu tycker han om sina fröknar, kuddrummet och byggrummet men där vistas de max 15 minuter per dag och besöker det oftast efter mellis på eftermiddagen då vi hämtar honom vilket leder till protester. På morgonen har jag jag en gråtande koala som klamrar sig fast runt mig och när jag hämtar möts jag av en argis som vill vara i kuddrummet. Så här har det varit mer eller mindre sedan i augusti när han började. Längtar efter harmoni och glädje.

• mimse

puffar eftersom jag själv är intresserad att höra erfarenheter av förskolor i centrala gbg

Svar på tråden Tips önskas! Bästa förskolan i centrala och västra Göteborg?