• LAV0LINA

När fixerade sig ert/era barn och när tittade det/de ut??

Både min mor och svärmor är helt övertygade om att jag absolut inte kommer gå tiden ut eftersom min bebis redan fixerat sig (förra veckan, v 31+0).
    Men har det nån betydelse alls?
    Frågade min BM igår om det men hon sa bara att "den behöver ju inte vara kvar så länge till, ett par veckor till bara så är det ingen fara om den skulle komma"
    Ööhhh???
    Vad menas med det, det var ju inte svar på nån fråga..?
    För tillfället är jag rätt inställd på att jag kommer få gå över tiden istället, men det verkar ingen annan tro Räcka ut tungan

När fixerade sig ert/era barn och när kom det/de?

• Svar på tråden När fixerade sig ert/era barn och när tittade det/de ut??
  • Lussekatten87

Den behöver inte komma NU bara för den är fixerad!
    Min fixerade sig i vecka 36-37 ,han kom vecka 38.

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • LAV0LINA
    Svar på #1
    Nej, så uppfattar jag det också. Alltså att bara för att den fixerat sig tidigt behöver den ju inte komma tidigt liksom...
  • Hitta Nemo

Första barnet var fixerad på kontrollen i v. 38+6 och kom i v. 40+4. Andra var fixerad i v. 35+3 och hon är född i v. 40+1. Andra barnet var fixerad första gången min bm kände efter så det kan varit så att hon legat fixerad ännu tidigare.

• Dutten6

sonen fixera sej i v 30 faktiskt, men kom inte förrens i v 39+4 genom igångsättning

• Caterinek

Vår dotter fixerade sig i vecka 30 kom ut på BF+3

• Femkrona

Min lilla skrutt har varit fixerad sedan v 32 och har fortfarande inte kommit och jag är nu på BF+7

Kramar

• Lindah S

Min dotter fixerade sig i v.33 och föddes i v.43
    Denna bebis fixerade sig v. 32 och är nu i v. 39

• Fuxen

Va på kontroll igår, å min bm kunde inte bestämma sig fall de va fixerat eller ruckbart haha, så hon skrev ruckbart, men hon sa att de har börjat fixera sig nu har bf på tisdag

• LiljaM

min dotter fixerade sig i vekca 30 och kom 39+6

• Stumpan82

Våran dotter var fixerad 35+4 och föddes 40+6. Så bara för att de fixeras sig tidigt betyder det inte att barnet kommer tidigare.

• mwesterlund

Min dotter fixerade sig i v 32 men kom inte fören v40+0 men min son fixerade sig dagen före i v 39. så det kan variera. Enligt min bm så va det en stor chans att mitt andra barn inte skulle fixera sig fören samma dag, och hon hade nästan rätt.

• Kime

På den sista kontrollen på mödravården var han fortfarande ruckbar/rörlig, men sen gick vattnet en vecka före BF, och när vi kom in på förlossningen för kontroll var han fixerad. Så han hade gjort det i smyg, den filuren Jag tror själv att han fixerade sig två dagar före vattnet gick, då upplevde jag att känslan i bäckenet förändrades.

• pralin84

Min dotter fixerade sig i v 30 men kom i v42+2. Denna gången är den ruckbar och jag är i v41+6.

Svar på tråden När fixerade sig ert/era barn och när tittade det/de ut??