Inlägg från: MammatillAlva |Visa alla inlägg
  • MammatillAlva

Sparkonto?

Någon ung förälder som har sparkonto till sitt/sina barn?
    Hur mycket brukar ni spara?

Har själv ett sparkonto åt min dotter 1,5 år. Men har inte lagt in så mycket pengar och har svårt att avgöra vad som är rimlig summa att spara åt henne i månaden. Vad tycker ni och vad gör ni andra unga föräldrar?

• Svar på tråden Sparkonto?
  • MammatillAlva

Jag har ett sparkonto i Alvas namn och har bara lagt in pengar när jag känner att jag haft lite extra i kassan. Men nu har jag tänkt lägga ut lite mer pengar då det endast är jag som sparar åt henne än så länge.

Funderar på en summa imellan 100-500 kr / månad. Verkar som det flesta här kör med dom summorna och det är precis vad jag har tänkt mig.

• MammatillAlva

robinhood skrev 2009-02-18 00:42:52 följande:

Jag sparar 150 kr i månaden till min son och visst, det låter som en skitsumma men på sin 18-års dag kommer han att ha ca 20000 på sitt konto + alla födelsedagspengar och sånt som sätts in efterhand. Sedan månadssparar min faster till honom också med liknande summa så totalt kommer han att ha ca 40000 när dagen d väl kommer
    Jag tycker inte din summa eller någon annan låter som en "skit summa" som du skriver. Alla föräldrar sparar nog själva i den mån dom kan och det är ju det bästa.
Svar på tråden Sparkonto?