Alkoholfritt vin? 0,5 % ..
Är det inte skadligt ? 0,5 procent.. hittade ett vin på systemet som hade 0,5 procent alkohol.. men det är lugnt att dricka det när man är gravid?
Är det inte skadligt ? 0,5 procent.. hittade ett vin på systemet som hade 0,5 procent alkohol.. men det är lugnt att dricka det när man är gravid?
ja, det räknas som alkoholfritt. Jag har druckit carlsbergs alkoholfria öl som också innehåller 0,5% alkohol.
Det ska gå bra att dricka under graviditet. Men det finns ju dom som väljer att låta bli även dom dryckerna.
Det är sån hysteri kring detta.
Jag håller självklart med att man inte ska dricka vin/starköl m.m. när man är gravid.
Däremot drack jag "vanlig" herrljunga cider under graviditeten, vilket innehåller 0,7 %.
Jag tror t.o.m. att 0,5 % som står på alkoholfria viner, är så mycket som är MAXgränsen för flaskan. Vanligtvis är det ännu mindre alkohol!
Min bm sa att det var helt ok eftersom den lilla mängden alkohol har försvunnit ur blodet när det väl når moderkakan och bebisen. Så det är frittfram!
Ah okej. Jag ville bara se hur ni andra tycker & tänker =) Man vill ju vara på den säkra sidan!
Jag har också druckit det vinet,man kanske inte ska klunka i sig en hel flaska men vem gör det. Det ska inte vara någon fara!
Ja det ska man kunna dricka utan nån fara om man tvunget vill dricka vin, dock har jag aldrig smakat ett gott alkoholfritt vin.
Det skulle ju inte så alkoholfritt om det inte räknades som det!
Så enkelt är det.
ja det går bra men det smakar skit..... den alkoholfria ölen från carlsberg är däremot jätte god!
jag tycker den alkoholfria ölen Jever är jättegod, det tycker t.o.m. med min man.
det ska tydligen vara mer sprit i filmjölk än i vinerna....
De alkoholfria mousserande vinerna är överlag mycket godare än vinerna. Och Carlsbergsölen. Den är faktiskt riktigt god :)
det mousserande Schloss Bosenburg är lovely - inte lika slisksött som många av de andra utan riktigt friskt och lätt. Jag dricker lätt en flaska under en helkväll Finns oxå i småflaskor a 2 dl, mkt praktiskt, det känns ju lätt onödigt ibland att köpa en stor flaska när man bara är sugen på ett glas eller två.
Kan rekommendera Sutter home free chardonnay. Ett av mina favoritviner
Chapel Hill mousserande, drack jag på nyår, supergott. Hade nog inte kunnat tro att det var utan alkohol så länge man inte jämför.