• Hannahtoj

Alkoholfritt vin? 0,5 % ..

Är det inte skadligt ? 0,5 procent.. hittade ett vin på systemet som hade 0,5 procent alkohol.. men det är lugnt att dricka det när man är gravid?

• Svar på tråden Alkoholfritt vin? 0,5 % ..
  • Himalya

ja, det räknas som alkoholfritt. Jag har druckit carlsbergs alkoholfria öl som också innehåller 0,5% alkohol.
    Det ska gå bra att dricka under graviditet. Men det finns ju dom som väljer att låta bli även dom dryckerna.

• Carisma95

Det är sån hysteri kring detta.
    Jag håller självklart med att man inte ska dricka vin/starköl m.m. när man är gravid.

Däremot drack jag "vanlig" herrljunga cider under graviditeten, vilket innehåller 0,7 %.
    Jag tror t.o.m. att 0,5 % som står på alkoholfria viner, är så mycket som är MAXgränsen för flaskan. Vanligtvis är det ännu mindre alkohol!

vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • KlasStures mamma

Min bm sa att det var helt ok eftersom den lilla mängden alkohol har försvunnit ur blodet när det väl når moderkakan och bebisen. Så det är frittfram!

• Hannahtoj

Ah okej. Jag ville bara se hur ni andra tycker & tänker =) Man vill ju vara på den säkra sidan!

• adifa84

Jag har också druckit det vinet,man kanske inte ska klunka i sig en hel flaska Glad men vem gör det. Det ska inte vara någon fara!

• Hallonmun

Ja det ska man kunna dricka utan nån fara om man tvunget vill dricka vin, dock har jag aldrig smakat ett gott alkoholfritt vin.

• La Lola

Det skulle ju inte så alkoholfritt om det inte räknades som det!
    Så enkelt är det.

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • La Lola
    La Lola skrev 2009-02-13 16:00:33 följande:
    Det skulle ju inte så alkoholfritt om det inte räknades som det! Så enkelt är det.
    stå*
    *mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • prinsesstårtan

ja det går bra men det smakar skit..... den alkoholfria ölen från carlsberg är däremot jätte god!

• Moira

jag tycker den alkoholfria ölen Jever är jättegod, det tycker t.o.m. med min man.

• prinsesstårtan

det ska tydligen vara mer sprit i filmjölk än i vinerna....

• KlasStures mamma

De alkoholfria mousserande vinerna är överlag mycket godare än vinerna. Och Carlsbergsölen. Den är faktiskt riktigt god :)

• ody

det mousserande Schloss Bosenburg är lovely - inte lika slisksött som många av de andra utan riktigt friskt och lätt. Jag dricker lätt en flaska under en helkväll Finns oxå i småflaskor a 2 dl, mkt praktiskt, det känns ju lätt onödigt ibland att köpa en stor flaska när man bara är sugen på ett glas eller två.

• Dinturiel

Kan rekommendera Sutter home free chardonnay. Ett av mina favoritviner

• CamillaS81

Chapel Hill mousserande, drack jag på nyår, supergott. Hade nog inte kunnat tro att det var utan alkohol så länge man inte jämför.

Svar på tråden Alkoholfritt vin? 0,5 % ..