Nyfiken gul skrev 2009-02-13 16:19:24 följande:
det där har min mamma varit med om... Hon har ansetts för gammal för vissa jobb hon sökt. Haft full kompetens men blivit nobbad pga ålder....
det kostar ju mer att anställa en äldre också... de skall ju ha högre lön osv.
Jag har råkat ut för det!
MÅÅNGA gånger!
Jag är riktigt jättemycket öronbarn. Att komma till doktorn själv från dess att jag var 13, "men lilla gumman, du har inte alls ont någonstans"
Jag har öroninflammationer 3 ggr per år, även nu som 22 åring, och har haft det så hela mitt liv. jag VET hur det känns, och jag vet exakt hur det känns när den kommer krypandes. att dessutom som säg... 20åring komma och säga att bakterierna är resistenta mot 3 olika typer av antibiotika, det VÄGRAR de tro på, så jag får alltid förbannade tikacillin utskriven, och måste käka det i 10 dar utan hjälp, för att SEN tas något så nr på allvar.. Gud så dumt!
eller den här.
Jag kom till doktorn, han sa "Håll för näsan och blås ut"
"nejnej" sade jag "det går inte, då spricker mina trumhinnor"
responsen blir
"HAha, klart de inte gör, vad fånig du är, blås ut nu"
men jag vägrade, eftersom jag kände att de skulle spricka då.
när han väl kikade i mina öron sade han som från ingenstans
"Vilken tur att du inte blåste ut genom näsan, för då hade nog dina trumhinnor spruckit"
....
Jag får fortfarande ingen respons när jag går till doktorerna för mina problem... Jag tror jag skall be att få mina läkarjournaler i en pärm så skall jag kasta upp det på bänken framför näsan på dem!