• Flippen

Vilken handräm är bäst?

Vilken är, enligt dig, den bästa handkrämen om man har riktigt torra händer?

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Svar på tråden Vilken handräm är bäst?
  • Pormoicheia

vanlig olivolja eller annan vegetabilisk kallpressad olja.

Smörj in händerna medan dee är våta så tar huden åt sig oljan snabbare.
    Man kan blanda med någon droppe citron också.

No poo is da shit
  • Missimo84

Lumene handcreme är super

• Missimo84
    Hejpådig skrev 2009-02-17 08:37:16 följande:
    helosan helt klart!
    Men den luktar ju så mycket.
  • Hejpådig

Missimo84 skrev 2009-02-17 08:42:08 följande:

Men den luktar ju så mycket.
    nej det tycker jag inte. antispektisk också, läker ju små sår som jag ofta har vid nagelbanden. jag brukar köpa en riktigt stor tub som räcker lääänge. kanon enligt min mening.
  • Missimo84
    Hejpådig skrev 2009-02-17 08:48:38 följande:
    Missimo84 skrev 2009-02-17 08:42:08 följande: nej det tycker jag inte. antispektisk också, läker ju små sår som jag ofta har vid nagelbanden. jag brukar köpa en riktigt stor tub som räcker lääänge. kanon enligt min mening.
    Brukade ta den på myggbett när jag var yngre. Då var den kanon.
  • Lúthien Inglorion

Helping hands och lemony flutter från Lush, helt oslagbara.

Dum spiro, spero
  • Tina83

excelen ÄR bäst. jag har oerhört torraq händer, med eksen mm. excelen är den enda som jag inte blir torr av direkt. man är mjuk mycket längre än med andra krämer. finns på hälsokosten eller på webbsidor

• k girl

Jag avgudar Body Shops handkräm, det finns en fetare variant på burk och en lättare på tub - jag har dem båda. Till och med min man som avskyr att bli kladdig om händerna kan använda den. Den går in i huden ordentligt och det är länge sedan jag hade så fina nagelband som jag har nu, trots -30 ute...

• k girl

Kanske ska säga vad den heter. "Almond oil hand rescue treatment" är den på burk.

• ajmaj

Använder en kräm, som egentligen är body lotion:
    Molton Brown "Ultrasmooth coco de mer body lotion".

Gör mina händer mjuka som bebishud, och doftar fantatiskt!

Tål inte vad som helst, får ofta eksem av parfymerade krämer, men denna funkar jättebra.

• Flippen
    Hejpådig skrev 2009-02-17 08:37:16 följande:
    helosan helt klart!
    Var köper man den?
  • Flippen
    Pormoicheia skrev 2009-02-17 08:33:13 följande:
    vanlig olivolja eller annan vegetabilisk kallpressad olja.Smörj in händerna medan dee är våta så tar huden åt sig oljan snabbare.Man kan blanda med någon droppe citron också.
    Med småbarn så blir det blöjbyte och matkladd vilket resulterar i att man tvättar händerna på tok för många gånger per dag. Det är därför jag blir så torr.
    Olivolja funkar jättebra! Det tar jag ibland på kvällen eller när jag gått och lagt mig, men vill inte smörja in mig med det efter varendra gång jag tvättat händerna eftersom det blir så kladdigt. Flottiga fingeravtryck överallt.
Svar på tråden Vilken handräm är bäst?