• Melmis

Uppblåst i övre delen av magen, ovanför bebismagen, är det tarmarna tro???

Känner mig jätteuppblåst och spänd i övre delen av magen, den är stenhård och känns som om den ska spricka. Nån mer som har så här? Är det luft eller vad kan det vara? Det känns inte som luft bara allmänt jättespänt.

• Svar på tråden Uppblåst i övre delen av magen, ovanför bebismagen, är det tarmarna tro???
  • musli

Japp, har varit sån sen ett par veckor tillbaks... Extremt obekvämt, är det nån som vet hur man får bort det blir jag über-lycklig....

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • storstrut

Min BM berättade för mig i tisdags att om man inte är "förstagångsgravid" så får man en luftficka (+ tarmar) högre upp och att det är den som gör att man ofta ser gravid ut snabbare än första gången.

Jag har varit sådär uppblåst och spänd rätt länge och trodde det var alla lussebullar......men det var visst helt normalt.

• Melmis

OK, det har jag inte hört, för mig är det tredje barnet och jag har inte alls känt så här innan, bara ytterst lite förra gången.

• Sessilou

Precis så är jag fast jag är förstagångsföderska.
    Jättesvullen ovanför naveln och uppåt, så det lixom trycker under brösten tom. tror inte det är luft, för har inte gaser, så är det tarmarna tro?

There is no spoon=)
  • sambon

skönt att höra, trodde det någe fel på min mage.
    Väntar mitt tredje o minns inte att jag har känt mig såhär uppblåst förrut.

• Angel1978

Jag är också väldigt svullen och spänd. Blev det ungefär samtidigt som jag plussade. Väntar mitt andra barn.
    Men nu har jag även fått en del magknip, undra om det hänger ihop eller om det bara är så ändå..

• mammatotoo

Jag oxå och det gör ont!
    Någon som blivit botad från detta?

• mammatotoo

ska tillägga att jag är i v.16

• musli

Jag har återigen dragit ner massor på kolhydraterna, äter dock knäckebröd, och magen känns såååå mycket bättre igen!!!
    Så skönt!

Svar på tråden Uppblåst i övre delen av magen, ovanför bebismagen, är det tarmarna tro???